Gå til innhold

EVGA 680i har sluttet å virke - ingen POST

trettifire

Anbefalte innlegg

Heisann

Har mekket lenge og vel på mitt EVGA680i og montert vannkjøling på --alt-- på kortet. Fikk det hele opp og gå og det fungerte meget bra.

Så satt jeg meg ned for å spille en runde BF2 og etter ca 20 minutter får jeg en høy ule-lyd fra høyttalerne mine og maskinen låser seg, ingen taster fungerte lenger.

Jeg slår av maskinen, kjenner på slangene til vannkjølingen og konstaterer at de er varme men ikke "farlig varme". Sjekker hele oppsettet etter lekkasjer men alt er 100% proof.

Lar den stå og kjøle seg ned og prøver å reboote. Maskinen låser seg under boot og jeg får en feilkode på onboard LED display som sier "A1". Denne koden fins ikke i oversikten over LED codes i manualen. Jeg slår av maskinen, venter ennå en stund, booter på nytt. Får kun to bindestrek i LED-displayet, og sjekker hva dette betyr på EVGA sine hjemmesider. Ifølge dem tyder det på en kortslutning på HK'et, men jeg har gått over hele HK'et og det er ingen kortslutninger, jeg har koblet fra all HW og prøvd å boote kun på strøm men med samme resultat.

Dagen etter dette skjedde koblet jeg fra X-Fi'en og prøvde å boote, da kom den et stykke på POST, så koblet jeg til X-Fi'en igjen og bootet på nytt, da kom den litt lenger før den låste seg, prøvde å resette og da kom den kortere igjen. Har prøvd å resette BIOS men det har ingen effekt.

Hvorfor skjer dette?

Det ene øyeblikket fungerer den fint og så plutselig netter den ned og nekter å komme på igjen. Den kommer et lite stykke inn i POST og så er det stopp. Så kommer den ikke inn i POST i det hele tatt.

Anyone? Rimelig dyrt utstyr å ha stående inoperativt...

Endret av trettifire
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Svarte Eff.

Nå har jeg tatt av alt av vannkjøling og montert på stock-kjølere og det fungerer fortsatt ikke. Prøver å kjøre kortet med kun prosessor montert men det er ikke en reaksjon å få.

Hvordan er prosessen med å returnere defekt materiell og hvor lang garanti gjelder normalt på slike ting?

Lenke til kommentar

Du har 2 år med reklamansjon da. Så det skulle vel gå bra. Men er litt skeptisk nå, for jeg bestilte dette hovedkorte igår til min nye pc så håper ikke at dette er et kjent problem.

Litt utnom emne, hvordan er hovedkorte ellers? Gjennomsnittelig bra?

Lenke til kommentar
Du har 2 år med reklamansjon da. Så det skulle vel gå bra. Men er litt skeptisk nå, for jeg bestilte dette hovedkorte igår til min nye pc så håper ikke at dette er et kjent problem.

Litt utnom emne, hvordan er hovedkorte ellers? Gjennomsnittelig bra?

Sizzling HOT syns jeg. Hadde HW iht signatur og kunne ikke ha den stående i en miditower fordi temperaturen bare økte og økte, selv i idle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...