Gå til innhold

Stillegående CPU-Vifte?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Taisol sin nye "Heatpipe-kjøler": CMK 702151A med redusert vifteturtall, orginalt med 3300 O/min og 30 dB A - ikkje stille. Bruker den med Fanmate for å få turtall ned til ca. 2450 O/min, på min XP2600/333 får eg fra ASUS PC Probe nå 36 grader på CPU, 29 på MB, har ca. 20 i rommet.

Med "stress" fra Sandra CPU Burn-In topper den med 42 grader på CPU, samme temp. som nå (29) på MB (10 grader høyere på CPU i Bios). Har også "Gjennomtrekk" i "kassa": 2 stk 12dB og en 19dB Papst som alle får 7V på inn og 2 Enermax på Min. på avsug.

Lenke til kommentar

Hvis det er 4 hull rundt cpu-sokkelen ville jeg heller valgt en Alpha Pal8045 eller en swiftech i kombinasjon med en stillegående Papst-vifte, dette er trolig den beste kombinasjonen. I tillegg slipper du å bekymre deg så mye om å ødelegge coren på AMD-prosessoren. Til deg som savner noe slikt til Intel er det bare å besøke microplex sine sider, der finner du stille kjølere til din cpu også.

Lenke til kommentar

Hvis du har penger nok: Største swiftech-kjøleren + 80-120mm adapter, og den mest stillegående 120mm vifta du finner.

Kjøpte den 462+'en på mandag. Clerken i klassa anbefalte Papst 12dB.

Gikk for en 28dB-vifte istedenfor, digg med litt susing :p

Har du råd til (eller syns det er vits) å betale for denne kjøleren, anbefaler jeg den på det sterkeste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...