Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til watt & sub + støyfilter

erikb

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte jeg skal oppgradere det nyinnkjøpte anlegget mitt med en sub. Har sett på denne.

Frontsettet mitt er også fra Hertz, og jeg er veldig fornøyd med dem. Orker ikke å styre med kasse, så jeg kjøper med, pluss at det ser bedre ut :).

Jeg har denne forsterkeren, og det står at den gir 2x260w brokoblet. Jeg bruker kun 2 av de 4 kanalene til et frontsett, kan jeg ta brokoble de to siste og få 260w på disse?

I tillegg har jeg en del støy (hvining i takt med rpm fra motoren) fra rca-kabelen, og jeg har ikke mulighet til å legge den om. Er det noen erfaringer med et støyfilter? Vil jeg få noe dårligere lydkvalitet?

På forhånd takk for all hjelp!

Endret av erikb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er også viktig at signalkabelen ikke ligger i nærheten av andre strømførende ledninger.

Angående forsterkeren, så har jeg gjort lignende med en 4-kanaler som ikke er altfor ulik, og det funka bra.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Støyfilter kan fungere, men jeg ville heller sett om det ikke finnes noe annet sted du kan legge signalkabel. Hvilken bil er det snakk om?

Dårlig jording kan føre til lyd som minner om en skrikende turbo, og som varierer etter turtall.

Lenke til kommentar

Nesten alle gangene jeg har bært borti tenning/dynamostøy på anlegget har det vært på grunn av dårlig/skadd signalkabel. Er verd å prøve å bytte. Du trenger ikke rive opp alt for å prøve da, bare legg den nye kabelen løs i bilen når du tester.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...