erikb Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Hei, tenkte jeg skal oppgradere det nyinnkjøpte anlegget mitt med en sub. Har sett på denne. Frontsettet mitt er også fra Hertz, og jeg er veldig fornøyd med dem. Orker ikke å styre med kasse, så jeg kjøper med, pluss at det ser bedre ut . Jeg har denne forsterkeren, og det står at den gir 2x260w brokoblet. Jeg bruker kun 2 av de 4 kanalene til et frontsett, kan jeg ta brokoble de to siste og få 260w på disse? I tillegg har jeg en del støy (hvining i takt med rpm fra motoren) fra rca-kabelen, og jeg har ikke mulighet til å legge den om. Er det noen erfaringer med et støyfilter? Vil jeg få noe dårligere lydkvalitet? På forhånd takk for all hjelp! Endret 8. oktober 2007 av erikb Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Støy kan også være dårlig jording, så sjekk det. Lenke til kommentar
erikb Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Mener jeg har ganske bra jording, men vil denne typen støy forårsake en hvinende lyd? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Det er også viktig at signalkabelen ikke ligger i nærheten av andre strømførende ledninger. Angående forsterkeren, så har jeg gjort lignende med en 4-kanaler som ikke er altfor ulik, og det funka bra. Endret 8. oktober 2007 av Lefse Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Du kan brokobe to av kanalene på den ja, og får da 1x260w til sub, noe som er litt i minste laget mener jeg... Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Holder greit til den suben det, vil jeg tro. Er jo ikke noe monster-sub heller. Lenke til kommentar
erikb Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Ingen monstersub nei, står at den skal ha 250w rms. Er en 8''. Noen erfaringer med disse? Klarer de å spille de dypeste tonene? Angående støyfilter, noen som har prøvd dette? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Det er jo en 8", så er litt begrenset hvor dypt den kan spille, men du får nok grei dypbass for det. Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Støyfilter kan fungere, men jeg ville heller sett om det ikke finnes noe annet sted du kan legge signalkabel. Hvilken bil er det snakk om? Dårlig jording kan føre til lyd som minner om en skrikende turbo, og som varierer etter turtall. Lenke til kommentar
erikb Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Er snakk om en rover 416 '97. Kan ikke skjønne at den er borti noen strømledninger, og jordingen er fin.. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Det kan også være brente jordbaner til linjeutgangene dine... prøv å jord ytterdelen av signalkabelen Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Har også sett at at pipinga ble sterkere ved overdreven justering av gain på inngangene av forsterkern, men skjönte ikke helt hvorfor. Trodde signalet ble forsterka like mye som stöyen men ... :-) Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Nesten alle gangene jeg har bært borti tenning/dynamostøy på anlegget har det vært på grunn av dårlig/skadd signalkabel. Er verd å prøve å bytte. Du trenger ikke rive opp alt for å prøve da, bare legg den nye kabelen løs i bilen når du tester. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå