Gå til innhold

Surroundanlegg (5.1) og forsterker: kr. 5000 +/-

Anbefalte innlegg

Kjøpte nylig en DVD-spiller fra LG og ønsker nå et surroundanlegg samt en forsterker. Jeg bor i blokk så har aldri mulighet til å spille for "full effekt". Regner også med at kvaliteten er viktigere en kvantiteten, og ønsker da ikke flere høytalere enn et 5.1-system.

Er også opptatt av det ytre, og siden DVD-spilleren er søvfarget og slank, gjør det ikke noe om forsterkeren også bærer preg av dette. Selve høytalerene må også se presentable ut, og helst være i svart "pianolakk" men en pen sølvfarge kan også vurderes.

Jeg kan så godt som ingenting om lyd, så er denne delen jeg trenger litt hjelp til. Vet også at et budsjett på kr. 5000 +/- noen kroner ikke er mye, men bor som sagt i blokk så trenger ikke samme effekt som i en kinosal. Jeg er heller ikke veldig opptatt av å riste ut av sofaen når Arnol dukker opp, så en besjeden subwoofer holder nok.

Noen tips til komplette systemer eller enkeltkomponenter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til 5000kr får du ikke allverden om du skal ha pent design i tillegg.

Som regel får du enten eller når det er snakk om så "billige" komponenter.

Men jeg tror at Pioneer S-V50N-K høyttalerpakke kan være både pene og velspillende.

Kombinert med en god reciever, eller en pen reciever, kan dette bli bra.

Fant Panasonic SA-XR55EG-S, som passer ditt ønske om design veldig bra.

Som gode\bedre alternaltiver har du blandt annet:

Pioneer VSX516S

Yamaha RX-V461

Harman/Kardon AVR132

og de fem billigste Denon recieverene her

Det kommer for det meste nermere 6000kr, men det er nok verd pengene skal du se ;)

Andre løsninger finnes, men de fleste gode løsningene krever et litt større budsjett.

Billigere alternaltiver er også å oppdrive, men det går på bekostning av lydkvaliteten.

Lenke til kommentar

Bedre komponenter får du ikke for pengene: Harman/Kardon Cinestart 200

Her får du også dvd-spiller inkl, så da kan du selge den du har eller gi den bort i julegave...

Denne pakken har jeg selv hørt en god del på og kan bekrefte at det er veldig mye for pengene. (har en liten følelse av at folk driver å anbefaler produkter de har null erfaring med her på forumet..]

Lenke til kommentar
Harman/Kardon AVR132

9660249[/snapback]

Denne likte jeg! Er det den samme forsterkeren som er inkludert i pakken phax foreslår?

Bedre komponenter får du ikke for pengene: Harman/Kardon Cinestart 200

Her får du også dvd-spiller inkl, så da kan du selge den du har eller gi den bort i julegave...

Denne pakken har jeg selv hørt en god del på og kan bekrefte at det er veldig mye for pengene. (har en liten følelse av at folk driver å anbefaler produkter de har null erfaring med her på forumet..]

9660911[/snapback]

Denne pakken likte jeg svært godt! Har tidligere hatt en Harman/Kardon DVD-spiller som jeg var svært fornøyd med. I tillegg er det favorittmerket til pappa, og han har mer greie på dette enn meg.

Skulle gjerne hatt litt mer spesifikasjoner på DVD-spilleren. Formater, funksjoner etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...