k-tomasg Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Hei Her er jeg igjen med flere detaljer. Takker for mange gode svar. Hovedkortet er Microstar MS-6380, AMD 1400,CPU vifte er Global WIN WBK68 (Støy 36.5dB(A)), Asus V7100 grafikkort, IBM 45GB, Zip100, Diskett, DVD, CD-RW, Soundblaster Live, Nettverkskort, ISDN kort. Tempen måles i Bios og med PC Alert III. Men forstå meg rett, det er ikke tempen jeg bekymrer meg for, den ligger 30 grader under maks. DET ER STØYEN JEG BLIR GAL AV, og da må det jo bli værre jo flere vifter jeg setter i? [ Denne Melding var redigert av: k-tomasg på 2002-01-04 20:02 ] Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 du må nok dessverre gi oss litt mer info ang. kjøleribbe, type vifte osv. før noen i det hele tatt kan hjelpe deg :razz: Men om den har slike temp. som du beskriver, så må det enten være en grusomt dårlig ribbe. eller at den kan være feil montert. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 på http://www.microplex.no selger de Zalman kobberkjøler! De skal visstnok være ganske stille! De har også andre dyrere tilbud! Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Har GlobalWin WBK68 jeg også..... SÅ bråkete er dne ike da!!!!den er jo billig som fy da.......... 180 spenn eller no'..... Har hørt verre!!!!!! Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 HVOR MANGE GANGER har jeg advart folk mot GlobalWin-JETFLYA!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
Zeus Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 jeg har en global win og den bråker så jeg hører den i andre ennen av huset. og ikke kjøler den veldig bra heller Lenke til kommentar
Gausus Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Hei! Har selv godt kraftig lei av en PC som høres ut som et jett fly og bestemte meg for å modifisere litt. Det føste jeg gjode var å koble CPU viften på +5v . Dette gjorde jeg gangske enkelt ved å klippe av lednigende til CPU vifta. Koblet deretter disse inn på jord (svart) og +5v (Rød) på strømforsyningen vha en sukkerbit.Har prøvd med to forskjellige prossesorer Duron 750 (temp 43 stressa ) Athlon XP 1700+ ( temp 51 stressa). Dersom du kan regulerer CPU core i Bios prøv å sette ned spenningen litt får å minske varmeutviklingen fra cpuen. Dersom du synes strømforsyningsvifta bråker for mye og du har et gammelt AT kabibett som står å slenger kan du bytte ut vifta i ditt nye kabinett med den gamle. De gamle viftene trakk midindre støm å hadde mindre omdreining pr minutt og bråker derfor mindre. Ganske nenkelt skru løs vifta klipp lednigene å kobl på den nye vifta vha en sukkerbit. Dersom du velger å modifisre CPU vifta eller strømforsyningsvifta er det viktigt at føller med temperaturen og slår av maskinen dersom den virker varm . CPU temperaturer over 55 grader er ikke bra. Modifiseringende prøves på eget ansvar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå