Gå til innhold

Te-knert, hvilken te passer best?

Klekkus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har pakket en pose ForestFruit i koppen og håper på et bra ressultat.

Alkoholsmaken er ikke noe å bekymre seg for, som skrevet ovenfor er det 60% druebrennevin jeg blander med og smaken er ekstra rund i kantene.

Generelt sett drikker jeg ikke te, det går i kaffe til dagligdags. På fest tar jeg den te-knerten jeg får servert.

Lenke til kommentar
Hva kom du fram til?

At all slags te går ned hvis du har shotet nok rein brennevin på forhånd!

Må jo blandes så tynt hvis det ikke er meget god brennevin. Gå for kaffe du :p

Derfor jeg bruker druebrennvin, men spritsmaken skal så klart kjennes litt da. Karsk er ikke noe godt, men sammen med litt irssh creame karamel er det nydelig!

Lenke til kommentar

Bør vel være en nøytral sort (i betydningen "svart", ikke "type") te? Sånn som Lipton Yellow Label. Skygg ihvertfall unna lugubre frukt- og urteteer, for eksempel nype. Bergamottsmaken i Earl Grey kan vel gå bra. Grønn te er uaktuelt.

En del av konseptet med drikke av typen te-knert, karsk etc. er jo at det SKAL være uproft og av lavere kvalitet, ikke sant? Derfor er jo det ideelle å bruke billig te av et merke som f.eks. XP, FirstPrice, EuroShopper eller noe du aldri har hørt om før. Ikke trenger du å trekke teen for lenge heller, den kan godt være svak. Samme regler som når du blander karsk av kaffe, egentlig ...

Lenke til kommentar

Hvordan te? Spiller ingen rolle.

Hvordan sprit? Spiller ingen rolle, men jo mer luguber den er, jo mer sukker.

Personlig syns jeg en te-knekt (som er uttrykket jeg alltid har brukt) passer utmerket når man begynner å føle seg litt småsyk. God varm te sammen med litt alkohol gjør at man våkner opp frisk og fin neste dag :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...