Gå til innhold

Enkelt kretskort med I/O-plugger - hvem, hvordan?


Anbefalte innlegg

Yo d00dz!

 

Lurer litt på hvor jeg kan få lagd et enkelt kretskort med 4 USB-kontakter og 2 ethernetkontakter på. Jeg skal lage et kabinett, og for å gjøre det litt pent putter jeg hovedkortet i midten av kassa og kobler deretter bare de kontaktene jeg faktisk bruker på dette I/O-brettet for å unngå å ha masse kontakter jeg ikke bruker der. Konseptet er veldig likt I/O-kontaktene til beQuiet.

 

Tingen er at jeg ikke har så mye peiling på dette her. Jeg har ikke utstyr eller kunnskap til å lage kretskort. Jeg vet om muligheten for å få noen til å gjøre det (feks futurlec.com), men man må jo tydeligvis ha kontaktene for å vite hvor man skal plassere hullene som pinnene på kontaktene skal ned i (beklager mangel på korrekt terminologi), så jeg kan ikke bare uten videre lage en tegning og sende til futurlec heller. Hvordan bør jeg gripe saken an?

 

-G.G. :)

 

PS: beklager eventuelle skrivefeil. er trøtt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...

......

..........

 

EDIT:

 

Kanskje det lønner seg og lese litt først, jeg så ikke linken du la ved før etter at jeg hadde skrevet denne posten. :whistle:

 

så du vil egentlig bare ha en slags "skjøteledning?

det skulle ikke være noe problem og fikse. kan prøve og tegne et forslag. :thumbup:

Endret av just-_-me
Lenke til kommentar

Hadde vell kanskje vært en idee med usb <-> usb og RJ45 <-> RJ45, altså samme type kontakt på begge sidene av kortet, så slipper en problem med å finne ut hvilken leder som skal hvor? (med mindre dette fører til uønsket kryssing eller noe da) Trenger bare bruke en kort skjøteledning internt i kassa.

 

btw; banene på USB bør gjøres så korte som mulig, signalet er følsomt for støy og impedance missmatch. Dette gjelder vell også for ethernet vil jeg anta...

 

 

edit:

ser forslaget til just-_-me er likt det han andre har gjort så, kan vell være en idee å spørre han som lage det og har brukt det en stund om det virker?

Endret av Dr_VingTor
Lenke til kommentar
Noe slikt du tenker på?

 

 

post-38181-1191794606_thumb.png :w00t:

9659834[/snapback]

 

Det der ser ut som det jeg hadde planlagt ja :) Hvordan får jeg lagd noe sånt? Bare å sende det til futurlec? Kan jeg da være sikker på at kontaktene vil passe på kortet (for de må jeg lodde på selv, ikke sant?)?

 

EDIT: kom over denne... Bør vel kunne brukes til noe, ikke sant?

Endret av G.G.
Lenke til kommentar

ja den bør kunne brukes, men LEDene på LAN porten får du nok ikke brukt med mindre du modder litt på hovedkortet dit også.

 

Tegningen må konverteres til et gerber-format før du sender det til produksjon. Hvis en har tegnet rett kan en være sikker på at kontaktene passer. Som regel printer jeg ut tegningen i 1:1 målestokk og sjekker mot komponentene hvis jeg har de tilgjengelig for å være sikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...