skrotumtroll Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Hei! jeg holder på å lage en appelsinkanon, og jeg sitter fast med tenningsystemet. jeg har bestilt en tenner som er på gassgriller og jeg vet at det funker, MEN jeg skulle gjerne ha fått til å lage en gnist som er elektronisk styrt... har sett at på noen propankomfyrer er det en slags coil som lager gjenntatte gnister. Så også en episode med mythbusters (http://www.tv-links.co.uk/video/1/61/137/49259/71766 ca 34min:40sek). Om det er noen som vet eller har peil på hvordan det får ann å lage/kjøpe en tenner som lager gjentatte gnister og går på strøm, helst 12 V. Lenke til kommentar
nets Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Du kan bruke stålull som brenner i mindre enn et sekund. Meg og noen venner bruker det til å antenne svartkrutt. Vi legger sålullen midt inni bomba, og putter hver av polene på hver av endene på ståltråden. Feiler aldri. Eneste ulempen er at tråden brenner opp for godt da. Til strøm bruker vi vertfall en 230 -> 12V omformer og en lang skjøteledning bort fra huset. Lenke til kommentar
skrotumtroll Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Du kan bruke stålull som brenner i mindre enn et sekund. Meg og noen venner bruker det til å antenne svartkrutt. Vi legger sålullen midt inni bomba, og putter hver av polene på hver av endene på ståltråden. Feiler aldri. Eneste ulempen er at tråden brenner opp for godt da. Til strøm bruker vi vertfall en 230 -> 12V omformer og en lang skjøteledning bort fra huset. skjønner, tanken har slått meg, men vurdere coil og tennplugg.. tror det kan funke. Lenke til kommentar
nets Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Hvis du googler litt så er det mange guider rundt den metoden vi bruker vertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå