Skinney Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Heisann! Nettopp installert LinuxMCE her men har et temmelig stygt GUI her. For å få et penere utseendet så må jeg installere Nvidia driveren men litt vanskelig å få dette til da repoet er skrudd av og LinuxMCE bruker en litt utdatert kjerne... Er det derfor noen som vet hvor jeg kan finne, eller om noen eventuelt kan lage, en nvidia pakke som er kompitabel med den opprinnelige kubuntu linux-kjernen? Takk i forveien! Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Kan du ikke skru på repoet? Nvidiadriveren bør vel fungere selv om det er en litt eldre kjerne. Laster ikke ned nvidiadrivern på nytt når kjernen blir oppdatert her ihvertfall. Evt kan du laste ned nvidiadrivern fra nvidia.com og kjøre dette uten X: sudo sh navnpåNVIDIAdriver.sh Endret 7. oktober 2007 av WzUp Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Kan du ikke skru på repoet? Nvidiadriveren bør vel fungere selv om det er en litt eldre kjerne. Laster ikke ned nvidiadrivern på nytt når kjernen blir oppdatert her ihvertfall. Evt kan du laste ned nvidiadrivern fra nvidia.com og kjøre dette uten X: sudo sh navnpåNVIDIAdriver.sh 9658990[/snapback] Det som skjer hvis jeg skulle installert Nvidia driveren før LinuxMCE installasjonen er at den laster ned en ny kjerne, og med en ny kjerne fungerer ikke alle kjerne modulene i LinuxMCE(blant annet lirc for fjernkontroll)... Jeg trur også at nvidia driver installasjonen fra nvidia.com krever at jeg har kernel-devel installert, noe jeg ikke får gjort pga mangel på repo pluss at jeg er litt i tvil om at de fortsatt har den opprinnelige kernel-devel pakka på et repo... Lenke til kommentar
Del Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Hvis det er som tidligere, så er det header filene til kjerna du trenger. Installer linux-headers-kjerneversjon før du kjører installeren fra nvidia. Jeg ville vel rett og slett sett om automatix gjør jobben Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå