brynjulfm Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Hei For en stund siden, så leste jeg på en tråd om en noise reduction funksjon på canon kameraer. Såvidt jeg husker, så fungerte dette sånn at ved meget lange lukketider, som f.eks ved nattbilder hvor støy kan være et problem, så tok kameraet automatisk et nytt bilde etterpå med lukkegardinen nede, for på den måte å kunne spore og fjerne evt. støy i det første bildet. Er dette riktig og er det noen som vet hvordan dette fungerer på et canon EOS 30D? Finnes denne funksjonen på 30D og hvordan aktiveres den? Har lest i manualen, men blir ikke klokere. veldig takknemlig for hjelp Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 På mitt EOS 20D så ligger det inne på menyen ihvertfall Gå inn på brukerfunksjoner (C. Fn) På brukerfunksjon 02 finner man "Støyreduksjon ved lang eksp.! Der kan man velge av eller på. Lenke til kommentar
brynjulfm Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 På mitt EOS 20D så ligger det inne på menyen ihvertfall Gå inn på brukerfunksjoner (C. Fn) På brukerfunksjon 02 finner man "Støyreduksjon ved lang eksp.! Der kan man velge av eller på. 9658929[/snapback] tusen takk, den ligger på samme sted på min 30D, er det noen som har erfaringer med å bruke denne funksjonen? Jeg har prøvd meg en del med natt eksponeringer før jeg visste om denne funksjonen, og synes det har blitt vel mye støy, er dette beste måten å unngå det på, eller finnes andre og bedre måter i f.eks. photoshop? noen som vet? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Hensikten med denne funksjonen er å fjerne hot-pixels og lignende feil på sensoren ved lange lukkertider. Og bør brukes på lukkertider på 30s eller lenger (hvis jeg husker rett). Da bruker du jo stativ, og kan velge en fornuftig ISO. Med andre ord, denne funksjonen reduserer ikke støy på 800 / 1600 ISO. Tom Edit: la til litt Endret 7. oktober 2007 av tomsi42 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå