Plazmatrix Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Hei. Jeg og en kamerat har en ekstern harddisk som vi deler på i leiligheten. Harddisken er min, og det er mitt stash på den. Han bruker den bare for å lese stashet på disken, altså ikke skrive til disken. Finnes det et program som styrer tilgangen til disken ? f.eks Innlogging for å få rettighet til å skrive / endre / flytte filer på disken ? Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 hei, kunne du fortalt oss hvilken disk det er snakk om? Lenke til kommentar
Plazmatrix Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Western Digital My Book 500GiB http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=318909 Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 deler du disken over LAN til hannes pc? eller bruker han å låne den? Lenke til kommentar
Plazmatrix Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 deler du disken over LAN til hannes pc? eller bruker han å låne den? Det blir å fysisk koble disken fra min maskin og koble den til hans maskin. Så ikke noe nettverk nei... Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 da tror jeg ikke det er noen måte å gjøre det på. hadde din pc ståt på og den eksterne var tilkoblet, kunne du ha delt den på nettet slik at han bare hadde read rettigheter. mulig det går annt å ha nokka loggin på den eksterne med det har jeg aldir vært borti/hørt om. -fredrik Lenke til kommentar
Plazmatrix Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Tja... si ikke det . Fant et program som virka noenlunde lovende: http://www.winability.com/folderguard/ Så, jeg skal prøve det nå i ettermiddag. Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 muligmulig. men se det på denne måten: ha en mappe på en intern disk, lock den, så prøver du å sette disken i en annen pc uten folder guard. vill det funke montro? ikke vet jeg, men forltell når du har funne ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå