Gå til innhold

Video error - Vista MC til X360

XtaZ

Anbefalte innlegg

Har nå endelig fått til å koble 360'n til Vista PC-en min å har delt mapper og ser alle filene mine men når jeg skal spille av videoer på Xboxen så kommer denne meldingen:

"Video Error. Files needed to dislay video are nor installed or not working correctly. Please restart Windows Media Center or restart the computer"

Er det noe jeg må installere for å få sett dem?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nå endelig fått til å koble 360'n til Vista PC-en min å har delt mapper og ser alle filene mine men når jeg skal spille av videoer på Xboxen så kommer denne meldingen:

"Video Error. Files needed to dislay video are nor installed or not working correctly. Please restart Windows Media Center or restart the computer"

Er det noe jeg må installere for å få sett dem?

Takker for svar :)

9658367[/snapback]

Det er bra du spurte om, for jeg lurer på dette selv:) Så kom igjen nå folkens, svar gutten :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Trur ikke du kan spille av noen spesielle formater direkte på den måten.

Men legg inn et program som heter ORB, så streamer den alt av formater over til xboxen og til tv'en.

Lenke til kommentar

Ok takk. skal installere nå :)

Lindquist: Jeg brukte ORB fram til jeg fikk MC til å fungere men det var en del problemer med det som at videoer frøys midt i filmen og at jeg da bare må starte de på nytt og andtre ting

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
TVersity er også noe du kan teste..

9661410[/snapback]

Prøvde TVersity før men det ville aldri fungere. Prøvde orb å 5 min etterpå så funket alt :thumbup: Men har lyst til å få MC til å fungere skikkelig så jeg får testet det.

Har installert Transcode360 nå men kan fortsatt ikke spille av videoer. Er det noen instillinger eller andre ting jeg må gjøre?

Lenke til kommentar
TVersity er også noe du kan teste..

9661410[/snapback]

Prøvde TVersity før men det ville aldri fungere. Prøvde orb å 5 min etterpå så funket alt :thumbup: Men har lyst til å få MC til å fungere skikkelig så jeg får testet det.

Har installert Transcode360 nå men kan fortsatt ikke spille av videoer. Er det noen instillinger eller andre ting jeg må gjøre?

9661508[/snapback]

Trykket du på "Info" på fjernkontroll og "more" og velger transcode ? eller prøvde du bare starte en film som normalt?

Har du bare en kontroller, tror det det var X du skal trykke på

Lenke til kommentar

Startet bare vanlig. Så jeg må altså starte transcoding manuelt? Må jeg gjøre det hver gang jeg skal spille av en film?

EDIT: Nå trykka jeg "info" å gikk på "more". der fant jeg transcode360 men når jeg trykka ok på den så kom samme video error feilmeldinga :hmm:

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
Jeg måtte skru av UAC (User Account Controll) for å få det til å fungere

Kontrollpanel - User Accounts and family safety - User Accounts - Turn UAC on/off

9662284[/snapback]

Den var visst allerede skrudd av. Installerte også den codec pakka DBD linket til men MC vil fortsatt ikke spille av noe :(

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Jeg har Avast. Kansje derfor det ikke virker da :hmm: Skal følge den linken å se om det ordner seg med Avast å hvis ikke så avinstallerer jeg codecer og Transcode360 litt senere og starter om igjen :)

Er det bekreftet forresten aty det kommer DivX støtte i neste 360 patch?

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...