Biskus Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Hei Har en kamerat som akkurat har kjøpt seg ny PC med GeForce 8800 GTX. PC-en funker fint, det som bekymrer meg er temperaturen er litt høy på skjermkortet. Ligger på 50-55 grader 10-15 min etter oppstart. Fra min erfaring går temperaturen opp med ihvertfall 30% i krevende spill, og en temperatur på 70+ grader kan umulig være bra for kortet. Er dette normalt? Lenke til kommentar
VesleKim Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Det er normale tempraturer på GTX det Men om du vil ha ned tempen kan du stille opp vifta i ati tools Lenke til kommentar
Biskus Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Hva ligger egentlig temperaturen på i høyt krevende spill? Og er det vanlig med noen ekstra kjøleløsninger for denne typen skjermkort? Lenke til kommentar
operg Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Fra min erfaring går temperaturen opp med ihvertfall 30% i krevende spill, og en temperatur på 70+ grader kan umulig være bra for kortet. 8800-kort tåler opp mot 100 grader uten problemer. 70 er helt - komplett - normalt. Endret 7. oktober 2007 av operg Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Mitt låg på 70grader når jeg overklokket det. Har nå skiftet til AS5 og nå går det opptil 90 grader. Tror kanskje jeg tok litt for mye på... Pokker og! Mye bør jeg ta på kjernen til dette skjermkortet egentlig? Noen som har noen tips, det skal ikke være så varmt som det er nå... Hadde lavere temperaturer med den originale pastaen. :S Endret 7. oktober 2007 av The_Free_Man Lenke til kommentar
Quast Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Mitt låg på 70grader når jeg overklokket det.Har nå skiftet til AS5 og nå går det opptil 90 grader. Tror kanskje jeg tok litt for mye på... Pokker og! Mye bør jeg ta på kjernen til dette skjermkortet egentlig? Noen som har noen tips, det skal ikke være så varmt som det er nå... Hadde lavere temperaturer med den originale pastaen. :S 9659236[/snapback] Du er ikke alene. La på litt AS5, og gikk fra 55/75C til 60/82C. Savner den gamle pastaen Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Fra min erfaring går temperaturen opp med ihvertfall 30% i krevende spill, og en temperatur på 70+ grader kan umulig være bra for kortet. 8800-kort tåler opp mot 100 grader uten problemer. 70 er helt - komplett - normalt. 9658601[/snapback] Mitt lever enda etter litt 110 grader + benching Lenke til kommentar
PoW Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Mitt ligger på nesten 80 nå, i Idle! Endret 9. oktober 2007 av PoW Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 80 ved Load, uklokket. Lenke til kommentar
Biskus Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Takk for hjelpen folkens. Tror jeg installerer enda en vifte bare for å være sikker. Lenke til kommentar
Megern Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Hmm, jeg har 67 grader load på mitt 8800gtx, er stock luftkjøling, men jeg har festa en cpu vifte bak kortet som drar ut varm luft. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Merkelig at det er så stor temperaturforskjell på de forskjellige korta. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Gjør som meg, kjøp en 250mm vifte og klask inn i sidedøra. Da blir det kjøligere. Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Mitt skjermkort(8800 GTS) ligger på 59-60 grader litt etter oppstart, og på 70+ under spilling. Heilt vanlig med andre ord. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Har ei 120mm som blåser på siden... Mitt ligger på 90 grader sånn ca når jeg spiller... Noen tips om hva jeg kan gjøre for å få tempen ned? Har skiftet kjølepasta 3 ganger uten resultat. Kan det være minnet så får dårlig kjøling og det blir innblanda i coretemp på en eller annen måte? Jeg må ihvertfall få ned temperaturen på en eller annen måte.. Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Har ei 120mm som blåser på siden...Mitt ligger på 90 grader sånn ca når jeg spiller... Noen tips om hva jeg kan gjøre for å få tempen ned? Har skiftet kjølepasta 3 ganger uten resultat. Kan det være minnet så får dårlig kjøling og det blir innblanda i coretemp på en eller annen måte? Jeg må ihvertfall få ned temperaturen på en eller annen måte.. 9664978[/snapback] Vannkjøling? Evt flytte PC-en din til en kaldere plass. Nei, ikkje i frysen, men en litt kaldere plass der det kanskje er pittelitt trekk. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Tviler på at det utgjør noe stor forskjell. Det er noe med kjølepastaen, pga før jeg skiftet pasta lå det mellom 60-72 grader når jeg hadde klokket det til 615\2000mhz. Nå ligger det på ca 72grader uklokket uten at jeg spiller eller noe... Treger sterkt på at jeg skiftet nå, men tempen på det gamle x1800xt-kortet gikk ned ca 5-15 grader etter jeg skiftet.... Det er heller ikke varmt i kabinettet, så det lager ikke problemene. Vurderer vannkjøling, men det er ikke aktuelt nå. Og føler det blir litt drastisk å kjøpe vannkjøling pga den helvetes kjølepastaen\kjøleren ikke går godt i lag. Noen her som har skiftet kjølepastaen og bruker den originale vifta med suksess? Endret 8. oktober 2007 av The_Free_Man Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå