jvc1986 Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Har Vista innstallert på 2 maskiner i huset, den ene maskinen er koplet opp mot husets 2 X360 og leverer innhold til disse, Men nå sliter jeg med å få de to X360 maskinene til å finne delte mapper i nettverket fra Pc'ne, det var ikke noe problem når jeg kjørte XP på den maskinen jeg prøver å dele fra. Hvis jeg nå går inn for å legge til mapper på X360 så finner den ingen, hvis jeg gjør det samme direkte i MediaCenter, på PC-en har den ingen problemer med å finne mappene, heller ikke hvis jeg bruker X360 "OS'et" til å lete etter delte mapper på nettverket, men når jeg starter MCExtender på X360'n så finner den ikke noe annet enn det som er på host maskinen. Har kikket på sidene til M$ og fant ut at jeg måtte deaktivere passordbeskyttet deling, samt gi "Everyone" Co-owner rettigheter til delte mapper. Pc'ne er alle i samme workgroup, de har samme IP range og er koplet sammen på følgende måte: X360 nr 1 og MC Host maskinen er koplet i en switch, derfra går det en kabel til Telenor Speedtouch routermodem med 4 swotch utgang hvor den andre PC-en i huset og den trådløse routeren er tilkoplet. Xboxene finner ikke delte mapper som er delt på¨MCHosten heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå