Silfsurf Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Jeg kjøpte denne bærbaren for en stund siden. FormateringsCD av noe slag ble ikke inkludert. Jeg har hørt fra en kamerat at det var meninga at vi skulle lage den selv. Jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal gjøre det, så jeg tenkte at jeg skulle få høre et par tips. Jeg har lest at Acer pc-er har all nødvendig drivere og alt det der i en skjult recovery partition. Noen som vet hvordan jeg skal gjøre dette? Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Det er noe med at du skal trykke F11 ell no under booting.(litt usikker på hvilke knapp som er riktig). Da skal du komme til en recovery "meny". Sempron. Endret 7. oktober 2007 av Sempron Lenke til kommentar
Silfsurf Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Det er noe med at du skal trykke F11 ell no under booting.(litt usikker på hvilke knapp som er riktig). Da skal du komme til en recovery "meny". Sempron. Så jeg skal ikke bruke eRecovery? Det var blant ekstra programmene jeg fikk med da jeg kjøpte pc-en. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hmm, jeg hvet ikke om den lager en recovery CD, eller at den bare starter PC-en på nytt og bruker recovery partisjonen.. Men det må du nesten finne ut selv, ved å trykke på knappen Sempron. Lenke til kommentar
bjalle Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Det er noe med at du skal trykke F11 ell no under booting.(litt usikker på hvilke knapp som er riktig). Da skal du komme til en recovery "meny". Sempron. Så jeg skal ikke bruke eRecovery? Det var blant ekstra programmene jeg fikk med da jeg kjøpte pc-en. Du mener sikkert en backup av skjult partition på hardisken,du trenger 3 stk dvd plater og gjør det med acer programvaren i windows,alt står enkelt forklart i bruksanvisning.Følger ikke med recovery cd fordi det er en skjult recovery partition på hardisken med vista og alle acer drivere og programvare. Lenke til kommentar
zacka Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 På Acer trykker du ALT+F10 ved oppstart for å starte recoveryprossessen (da startes eRecovery). Når den er fullført og du kommer inn i Windows første gang tror jeg du blir spurt om du vil brenne ut recoveryen på CD/DVD. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Jeg som har innstalert XP, hva gjør jeg når jeg skal bruke recovery partisjon? Alt+F10? Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Jeg har dårlige erfaringer med eRecovery Jeg kjører bare alle data på den eksterne harddisken, og laster ned driver pakke fra leverandør Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Kan enn bruke den vista CDen som er med? Eller hva er den egetnlig til for? Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Reinstallasjon av Vista? ;P Men etter mine erfaringer, så suger vista. Fikk mye blåskjermer, så jeg kjører Ubuntu på den bærbare med en XP partisjon på Lenke til kommentar
Silfsurf Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 På Acer trykker du ALT+F10 ved oppstart for å starte recoveryprossessen (da startes eRecovery). Når den er fullført og du kommer inn i Windows første gang tror jeg du blir spurt om du vil brenne ut recoveryen på CD/DVD. Tinga mine på pc-en blir vel ikke sletta når jeg gjør det? Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Det er vel ikke umulig.. Ta en backup først da? Lenke til kommentar
stmonsen Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 jeg har en acer aspire 5602awlmi jeg kjøpte i fjor, og det jeg måtte gjøre var hvertfall å starte erecovery via acer empowering technology og brenne ut 5 cd'er (eller 1 dvd, noe jeg ikke hadde da). om du da skulle vurdere å formatere er recovery hakket bedre, for da blir dataen helt som ny, altså alt på c: blir akkurat som da du fikk den fra butikken. om du har noe du vil beholde på c: bør du flytte dette over til d: eller om du har en annen partisjon/harddisk. selv tenkte jeg å kjøre recovery i dag, men nå loker daten helt og plutselig starter ikke recovery opp, hvertfall ikke manuelt i xp. skal prøve å starte det opp i bios, så kanskje jeg får til noe lurt der. Lenke til kommentar
Silfsurf Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Det er noe med at du skal trykke F11 ell no under booting.(litt usikker på hvilke knapp som er riktig). Da skal du komme til en recovery "meny". Sempron. Så jeg skal ikke bruke eRecovery? Det var blant ekstra programmene jeg fikk med da jeg kjøpte pc-en. Du mener sikkert en backup av skjult partition på hardisken,du trenger 3 stk dvd plater og gjør det med acer programvaren i windows,alt står enkelt forklart i bruksanvisning.Følger ikke med recovery cd fordi det er en skjult recovery partition på hardisken med vista og alle acer drivere og programvare. Jepp, jeg sikta til back-up partition. Bare lurer hva jeg må gjøre i tilfelle pc-en går helt bananas. eRecovery er vel den jeg skal bruke? Jeg mener, er det lurt eller burde jeg bruke noe annet? Jeg fikk jo med en tom CD jeg kunne bruke som recovery cd. Om alt dette står tydelig og klart i bruksanvisningen, burde jeg kanskje ta en titt. Om det er noen som gjerne vil si noe mer ang. dette så gjør gjerne det. PS: Ikke for å være newb, men hvordan lager jeg en back-up? Endret 5. desember 2007 av Silfsurf Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Altså det kommer ann på. Å lage en backup kan være av registeret ditt (most likely not ), men når jeg tar backup er det bilder av kjæresten og meg, dokumenter og andre "verdisaker". Dette bare brenner du på en CD/DVD plate Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Har dere hørt om suport tlf til Acer? Man får tilsendt recovery CD-er hvis man bare spør...."verre er det ikke" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå