Bozzeye Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Eg og bror min mekker på sida til laget vårt (AIK Innebandy) og tenkte me skulle ha ei side der spelarane logga inn og skreiv om dei kunne gå på kamp og om dei blei køyrt av nokon eller kunne køyre sjølv. Me har prøvd oss litt fram (kopiert frå gratis-greier), men me får det ikkje til. Det er 10-20 spelarar på laget, så me tenkte alle skulle få ein brukar kvar, pluss ein admin, med fleire funksjonar. Kvar kan eg finne eit slikt script. Kan ikkje så mykje om PHP, men kan fatte kva dei forskjellige "funksjonane" gjer. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Det har det vaert uendelig mange trader om for, sa hvis du soker kan du mest sannsynlig sette sammen noe greier. Sann veldig basic, sender du inn brukernavn/passord til en database og ser om det er noen som passer. Hvis det er det; lager du en session, som sier at du er innlogget. Pa de sikre sidene finner du ut om brukeren er innlogget, og hvis han er det viser du innholdet. Mange mater a sikre det pa, men iogmed at til ditt bruk ikke krever sa Veldig god sikkerhet, og jeg regner med det ikke er mange hackere som har lyst a si at feks Henrik skal kjore hvis han ikke kan. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Kva slags database sendes brukarnamn/passord inn til? Nei, treng ikkje all verdens sikkerheit, men nok til at noob-hackere ikkje hacker seg inn. Btw, skal Henrik køyre viss han ikkje kan? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 En MySQL database finnes det masse guider/tutorials til. Og de fleste hoster har en slik database. Det jeg mente var at hackere fra Tyrkia bryr seg lite a hacke siden din, slik at de setter opp at Henrik kan kjore. Selv om han egentlig ikke kan. Bare et eksempel Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Sorry, var berre eg som las litt feil. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Finnes det noko eg ikkje treng database/MySQL til? Eit script som eg kan ha på ei fil, og "linke" til den i action="" (?), eller må eg ha database/MySQL og fleire filer? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Du kan jo legge til alle brukerene i et array i .php filen. Det er det nest sikreste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå