Cyrus86 Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Vis jeg skal overklokke min amd xp 2000, må jeg da gjøre slik først? http://www.overklokking.no/cpu/athlon_xp_u...king/index.html eller kan jeg bare gå i biosen å herpe villt? og en ting til.. hva i f*en er forskjellen på disse to? http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=4&GrpID=6&s=pl og http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=4&GrpID=6&s=pl det er hvertfall ikke forskjell på pris Lenke til kommentar
fondus Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Du trenger ikke låse opp CPUen for å klokke. du kan klokke FSB uten å låse opp, men jeg vil anbefale deg å lese Nybegynnerguidene på overklokking.no før du begynner med å tukle med FSBer... Når det gjelder ditt andre spørsmål, så er Thoroughbred den nye kjernen mens Palomino er den gamle. Thoroughbred produserer noe mindre varme? Lenke til kommentar
Cyrus86 Skrevet 23. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2003 okey.. takk! jeg tenkte meg at det var noe med varme utvikling og gjøre.. for min xp200 er ganske varm, selv om jeg fikk ny kjøler forje helg (se signatur) og jeg ligger på 50 grader og er litt skuffet for den kjøleren kostet ganske mye (etter min lommebok) var nesten sikker på at jeg skulle få den under 40 grader, men akk nei for 50 grader er vell ikke noe bra utganspunkt for klokking eller? Lenke til kommentar
saphiens Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Thoroughbred er produsert med 0.13 micron. Palomino er prosessorer som er produsert med 0.18 micron. Jo, lavere mikron jo lavere varmeutvikling på grunn av lavere strømforbruk. Det vil si at Thoroughbred kan overklokkes mer pga lavere temperatur/varmeutvikling! Skal du overklokke mye er en stor fordel å låse opp prosessoren først ja! Denne videoen viser hvor lett det egentlig er: Låse opp palminoen Lenke til kommentar
fondus Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Thoroughbred er produsert med 0.13 micron. Palomino er prosessorer som er produsert med 0.18 micron. Jeg visste det var micron-teknologien som hadde blitt endret fra Palomino til Thoroughbred, men jeg husket ikke hvilkne verdier det var snakk om og valgte å ikke si noe Angående din høye temp: Har du hatt på goop(kjølepasta) ellers har vel overklokking.no en goop-guide også tror jeg. Lenke til kommentar
Cyrus86 Skrevet 23. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2003 jada jeg har på kjølepasta.. nemmelig artic silver 3 og den er påført veldig nøyaktig sånn som det skal gjøres ifølge goop-guiden.. men forde har man en skyhøy temperatur og det liker jeg ikke :-? noen tips om hva som kan gjøres? har en vifte som blåser in "frisk" luft rett over cpu-kjøleren Lenke til kommentar
Cyrus86 Skrevet 23. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2003 Skal du overklokke mye er en stor fordel å låse opp prosessoren først ja! Denne videoen viser hvor lett det egentlig er: Låse opp palminoen anngående den videoen så har jeg noen spørsmål Hva er det slak sølv basert maling/lakk er det han bruker og hvor får jeg tak i det? hvor er det han måler med multimetret først? altså før han måler om det er kortsluttning over broene det med å låse opp broene ser ikke så vanskelig, men der er i biosen pulsen begynner å slå Lenke til kommentar
AmaZe Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Du kan kjøpe på ClasOhlson (eller hva det no heter) Det gjorde jeg. Fikk aldri låst den opp, heller ødlagt den. Rare greier, gjorde allt jeg skulle gjøre. :o :-? :x Lenke til kommentar
Cyrus86 Skrevet 23. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2003 ah! takk skal du ha.. veldig betryggende tanke å ha i bakhodet det der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå