Sidious Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Finnes det noen sykepleiere eller sykepleierstudenter her? Trives dere med jobben? Lenke til kommentar
kesse Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Slenger meg på denne. Vurderer du å søke Sidious? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Samboeren min er sykepleier. Hun trives veldig godt med jobben! Det er dessuten veldig stor mangel på sykepleiere nå. Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 kesse: Går förste året nå. Ja, vet at det er mangel på sykepleiere. Det er jo fint å vite at det er relativt lett å finne seg arbeid når man er ferdigutdanna. Lenke til kommentar
kesse Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Du gjør det ja! Jeg vurderer nemlig å søke selv neste år, men er fortsatt usikker. Hvordan er dine inntrykk så langt?? Jeg vil gjerne jobbe i helsesektoren, men jeg vil ikke være en "sykepleier", dvs jobbe på eldrehjem osv. Jeg vil gjerne spesialisere meg, muligens psykiatri. Har du noen tanker angående det? Hva tjener en sykepleier sånn ca? Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Vel, jeg jobbet som assistent på et sykehjem i sommer og trivdes overraskende godt med det, selv om jeg tviler på at jeg vil jobbe med eldre resten av livet. Jeg tror jeg vil spesialisere meg, det finnes jo så mange muligheter. Det er jo en av grunnene til at yrket appelerer til meg. Vet ikke hva jeg skal si om tida på skolebenken så langt, har ikke skjedd så mye, men det er greit nok. Morsomt å treffe nye folk. Anatomitimene er jo interessante også...tror jeg kan uttrykke meg mer om det etter at jeg har studert lengre. Ifölge Statistisk Sentralbyrå tjener en kommunalt ansatt sykepleier 338 000 (2006). Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Sykepleiere er svært underbetalt sammenlignet med utdanningstiden og er helt klart en av faktorene til at det er stor mangel. En annen ting er jo at ikke bare er å få 100% stilling noen mange krever. 3 år studie for sykepleier? Hva i alle dager er det man bruker 3 år på å lære en sykepleier? Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Håper lönna blir bedre. De fortjener mer. Er en vanskelig og til tider meget hektisk jobb med mye ansvar. Hva de bruker de 3 åra på? Vel, grunnleggende anatomi, sykepleie, sykehushygiene, praksis (masse praksis, husk det), medisindosering o.s.v. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå