Undreren Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Holder på med å svi DVD med Windows Movie Maker, noe som krever mye "maskinkraft" - og utvikler endel varme. Omtrent en gang pr. dag kommer det plutselig opp en blå-skjerm som sier ett eller annet om at maskinen må omstartes, noe den gjør av seg selv etter noen få sekunder. Jeg rekker derfor ikke lese mer enn et par linjer ... av de omtrent 20 -30 linjene, så jeg vet ikke om det står noe om den egentlige årsaken. Ihvertfall starter maskinen på nytt, og stopper opp med et spørsmål i Windows som spør om jeg ønsker maskinen skal gå på internet for å se etter mulig fix. Dette svarer jeg ja for, uten at den finner noe som kan fikse problemet. Jeg har en mistanke om at PC-en blir litt vel varm, og at dette har noe med årsaken å gjøre. Derfor har jeg satt den på noen klosser, slik at den skal klare kvitte seg med varme gjennom viften under. En dum side av dette, er at pågående DVD brenning blir avbrutt, og må startes på nytt - slik at den platen som maskinen jobbet med må vrakes. PC-en er en bærbar HP DV9312, kjøpt for et par måneder siden - slik at dersom jeg ikke får den til, vil den snart bli levert tilbake til selgeren. (Jeg har ikke rørt klokking eller noe annet.) Noen som har erfart noe tilsvarende? Lenke til kommentar
zonko Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Er det alltid ved ganske ressurskrevende oppgaver du får blåskjermen? Last ned SIW og sjekk tempene. Kjenner du at maskina blir fryktelig varm under/ over? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå