Galdust Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Hei, Jeg lurer på hva "RAM-optimalisering" egentlig er for noe... Er det verdt å skaffe seg et program som kan det? Installerte TweakVI tidligere i dag, men det er bare basic-versjonen jeg har, og derfor kan jeg ikke optimalisere memory... Og til slutt: finnes det et gratis program som kan gjennomføre RAM-optimalisering? Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Som tommelfingerregel trenger du ikke slike programmer. Faktisk er det å bruke mest mulig minne (fornuftig) det som gir best ytelse Med mindre du har noen 'ødelagte' programmer, eller har veldig lite minne (feks i dos der man fikk programmer som krevde mer enn man hadde i low mem) så trenger du ikke slike programmer. Det de gjør er å ta vekk ting som ligger i minne slik at du får mer ledig minne. dessverre har mange fått det for seg at mye ledig minne er en god ting. Egentlig betyr ledig minne at OSet ikke finner noe som helst å bruke det på. Så, så lenge OSet frigjør minne til de programmene som trenger det når de trenger det så burde OSet bruke så mye det klarte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå