Bjonski Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Mens jeg venter på penger til Nikon D40 syntes jeg det var en god ide å begynne å mikse litt med manuelle instillinger på mitt kompakt kamera (Canon Powershot A530).. Tok noen bilder mens vi var på "båltur" oppi skogen. f/5,6. lukkertid 1/6sek f/5,6. lukkertid 1/30sek Fant ikke iso på windows innebygde informasjonsting. edit: har brukt naturen som stativ ^^ Endret 7. oktober 2007 av Bjohansen Lenke til kommentar
Beges Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Pene bilder, spesielt fossebildet! Eneste jeg har å utsette på det må være at bakgrunnen kanskje var litt overeksponert, men ellers veldig vakkert. Begge bildene hadde hatt godt av å være lit tskarpere, dog. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Takk takk.. Angående bakgrunn: Det vil jo gå utover selve "motivet" hvis jeg fikler med instillinger sånn at bakgrunnen blir bedre. Har faktisk ikke prøvd å gjøre bildene skarpere, men det kan jo fikses. Lenke til kommentar
Beges Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Takk takk.. Angående bakgrunn: Det vil jo gå utover selve "motivet" hvis jeg fikler med instillinger sånn at bakgrunnen blir bedre. Har faktisk ikke prøvd å gjøre bildene skarpere, men det kan jo fikses. 9658948[/snapback] Ikke nødvendigvis, man kan jo tulle en del med layers i PS. Men telles det som juks? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Det "fossebildet" var litt mørkt opp i ene hjørnet.. akkurat som i kraftig skygge. Er du under noe når du tar det, kanskje en liten bru? Det bålet vet jeg ikke helt om jeg mener noe om.. kanskje du kunne hatt med hele? Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Første bildet var helt nydelig, elsker bekker! Det andre bildet burde du ikke ha så lang lukkertid på, ble litt uklar. Lenke til kommentar
Sojourner2 Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Bekken din er veldig fin. Skarp og flott utsnitt. Effekten av renende vann tatt med lang lukkerhastighet er alltid fasscinerende. Bålbildet er ike like bra. Det hadde gjort seg med mye strammere komposisjon og høyere hastighet. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Det "fossebildet" var litt mørkt opp i ene hjørnet.. akkurat som i kraftig skygge. Er du under noe når du tar det, kanskje en liten bru? Det bålet vet jeg ikke helt om jeg mener noe om.. kanskje du kunne hatt med hele? 9659988[/snapback] Jupp, er under ei lita bru Er enig angående bålet, men gjort er gjort. Første bildet var helt nydelig, elsker bekker! Det andre bildet burde du ikke ha så lang lukkertid på, ble litt uklar. 9660533[/snapback] Ser det nå, ble litt uklart. Bekken din er veldig fin. Skarp og flott utsnitt. Effekten av renende vann tatt med lang lukkerhastighet er alltid fasscinerende. Bålbildet er ike like bra. Det hadde gjort seg med mye strammere komposisjon og høyere hastighet. 9660987[/snapback] Får prøve det neste gang Takk for kommentarer, alltid kjekt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå