smegpot Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Heisann og godt nytt år. Finnes det et program som tester RAM og som evt. kan gi en indikasjon på at det nettopp minne som forårsaker min PCes ustabilitet? Kanskje jeg skal forklare litt nærmere. Min maskin: HK - MSI 6167 ver. 1.6 BIOS CPU - AMD K7 500@600 RAM - PC133 512MB Grafikk - Creative GeForce1 32MB SDRAM OS - Windows XP Prof. Sitter og spiller Ghost Recon i noen minutter hvorpå PC plutselig klapper helt sammen (booter på nytt). Jeg tror, uten at jeg er noen superekspert, at det kan skyldes minne. Hvis noen andre mener noe annet, er de mer enn velkomne til å legge igjen et forslag til forbedring. Det morsomme er at Windows virker ikke affektert av denne voldsomme rebootinga overhodet, men det er det eneste morsomme. Smeg out... Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Sisoft Sandra testet jo rammen, men jeg vet ikke om den avdekker ustabilitet. Jeg har ingen link til programmet, du kan søke på navnet på http://www.download.com. Telcontar Lenke til kommentar
b-real Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 det treger heller ikke å være ram'en som er det problemet...det kan være WinXp som klikker, pga feile drivere tel skjermkorte eller.no det treng ikkje nødvendigvis å være ram'en det er noe feil med... Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Heisann hoppsann :razz: Ok...det er et program du kan bruke, som lager en diskett og kjører en dos basert sjekk. Har brukt det selv, og det er helt utrolig kjekt. Stresstester minnebrikkene, sjekker etter feil i brikkene osv..Jeg skal ikke si så mye...men url er ihvertfall: http://www.docmemory.com Der vil du finne både programmet og en pdf fil på hvordan du bruker det (hvis du er usikker osv) Håper dette hjelper :smile: Hjalp ihvertfall meg den gangen jeg trodde det var ram (noe det faktisk var også) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå