Gå til innhold

Hva vil egentlig 64.Bit si?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror maks i Vista 32-bit var 3.2 eller 3.4 GiB. Hvis man til neste år kjøper et skjermkort med 1 GiB RAM vil vel maks bli like under 3.0 GiB hvis jeg forstår problematikken rett.

Footy: Tror det er slik at alle retail-versjoner av Vista er 32-bit, men man kan bestille en 64-bit DVD til fraktpris. Ultimate var både 32-bit og 64-bit out of the box. OEM-versjoner kjøper man som enten som 32-bit eller 64-bit. Slik var det i allfall sist jeg leste noe om det.

Lenke til kommentar
og om xp ikke klarer 4gig minne, så burde det vel være en selvfølge at OS'et de bytter ut skal klare det?

9661992[/snapback]

Det er ikke OS'et som setter begrensningen - det er hardware'n.

Både Windows NT, 2000 og XP(32bit) er 32 bits OS, så det er ikke alltid slik at "det neste" OS'et takler mer minne enn det foregående.

XP 64bit takler mer enn 4GB minne, dersom hardware'n støtter det. Akkurat som Vista 64bit.

Ingenting er spesielt nytt, med andre ord.

Lenke til kommentar
huh? er det forskjell på office i 32 og 64bit?

Nå er ikke jeg noen racer på data, men føler meg litt lurt nå.

Fikk levert en ny maskin fra komplett for en uke siden. Har kjøpt 2X2MB ram og får etter det jeg skjønner altså ikke benyttet meg av det fullt ut?

Ser at jeg i systeminformasjonen ligger inne med 3327MB ram...

Bør jeg oppdatere til 64-bit? Og hvordan gjøres dette enklest?

Lenke til kommentar
Nå er ikke jeg noen racer på data, men føler meg litt lurt nå.

Fikk levert en ny maskin fra komplett for en uke siden. Har kjøpt 2X2MB ram og får etter det jeg skjønner altså ikke benyttet meg av det fullt ut?

Ser at jeg i systeminformasjonen ligger inne med 3327MB ram...

Bør jeg oppdatere til 64-bit? Og hvordan gjøres dette enklest?

Ja du bør det, og det innebærer en fullstendig formatering osv.. går ikke an å oppgradere så vidt jeg vet - selv om det går blir det alltid mye mindre trøbbel av å ta en clean install

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...