Comma Chameleon Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 The day is young Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Forsåvidt sant det der! Lenke til kommentar
Moffe247 Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Denna var bra! "Har CS2" Lenke til kommentar
Strange_quark Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 En sånn Twirl er jo basert på en matematisk algoritme. Denne kan jo reverseres. FBI (eller hvem det nå var) kan sikkert spørre Adobe veldig pent og så denne algorimen for å reversere bildet. Vil vel tro at dette fungerer bedre enn å sitte manuelt med twirl-funksjonen... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Når man har tatt twirl den ene veien for å sladde et bilde, er det ikke bare å kjøre på med en twirl den andre veien for å få bildet normalt? I teorien, ja. Det skal også være mulig å få et 100% perfekt bilde hvis du kjenner til de nøyaktige innstillingene som ble brukt. Men jeg tror vi alle kan være enige om at resultatet Interpol kom frem til var mer enn nok til å spore opp og arrestere Christopher Paul Neil Man kan ikke gjøre som de gjør i CSI, man kan ikke ta et uberuskarpt bilde å legge på et filter og det er knallskarpt, fordi et program ikke kan legge til pixler som er slik de burde vært, men regner ut ifra pixlene rundt. I CSI tar de et bilde som er bra, gjør det dårlig, og legger bare på det gode bildet... Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Den må være den beste jeg har lest her! Lenke til kommentar
hernil Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 I teorien, ja. Det skal også være mulig å få et 100% perfekt bilde hvis du kjenner til de nøyaktige innstillingene som ble brukt. Men jeg tror vi alle kan være enige om at resultatet Interpol kom frem til var mer enn nok til å spore opp og arrestere Christopher Paul Neil Man kan ikke gjøre som de gjør i CSI, man kan ikke ta et uberuskarpt bilde å legge på et filter og det er knallskarpt, fordi et program ikke kan legge til pixler som er slik de burde vært, men regner ut ifra pixlene rundt. I CSI tar de et bilde som er bra, gjør det dårlig, og legger bare på det gode bildet... Har du noen eksempler på hvor bra man faktisk kan få et typisk overvåkingskamerabilde med denne metoden? Har ofte irritert meg over det når de tar et kornete svart-hvitt bilde tatt med overvåkingskamera fra 200 meter, zoomer inn og legger til pixler og får så godt som perfekt bilde av åsted, morder, vitne eller lignende (alt gjort på 5-10 sekunder og ikke mer en 10-20 tastetrykk. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Dårlig med eksempler, men på jobb hvor vi har overvåkningskameraer er det vanskelig å se nummerskiltene på bilene, på grunn av helt elendig oppløsning. Du har sikkert også sett bilder i VG hvor det er tatt fra overvåkningsbilder. Stort bedre kan man ikek få det. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 (endret) På CSI kan de visst lese en tekst i refleksjonen på solbrillene til en fyr, i et bilde fra et overvåkningskamera. Endret 14. september 2008 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå