fleur Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Har et hovedkort med socket 478. Pr. idag har jeg en intel cpu-vifte som bråker noe inni granskæuen. Trenger en veldig stillegående vifte. Noen forslag? Prosessoren er en Intel p4 2.8 Ghz. Lenke til kommentar
fleur Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Kan nevne at hovedkortet er et MSI 865PE NEO2-PFS Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Sjekk prisguide.no. I akkurat dette søket har du alle viftene som er kategorisert for socket 478. Edit: Selv har jeg denne vifta i min HTPC, en vifte som er regulerbar og relativt stillegående, selv på maks hastighet. Denne har høstet gode anmeldelser på nettet, både når det gjelder effekt og støy. Men som du kan se av søket så finnes det mange gode kandidater. Endret 7. oktober 2007 av WonderStivi Lenke til kommentar
fleur Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Ok, men ser ut som den er stor? Sålenge den passer til socket 478, vil jeg få den på plass uansett? Er ganske trangt nedi der. Den vifta som fulgte med stanger omtrent inni noe annet, så er ikke mye å gå på. Og er den knotete å montere? Trenger man ekstrautstyr? Endret 7. oktober 2007 av fleur Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Det kommer an på hvilken kabinett du har. Som jeg sa, så bruker jeg denne i en HTPC i et liggende kabinett. Dette kabinettet har omtrent samme form/størrelse som et midi-tower. Det er ikke verre enn at du måler bredden i ditt kabinett, så finner du raskt ut om du har plass eller ikke. Av ekstrautstyr så trenger du ikke noe spesielt for å montere vifta. Om jeg husker riktig, så følger det med en liten deis kjølepasta, men du kan jo for sikkerhets skyld kjøpe kjølepasta og noe å ta bort den gamle kjølepastaen med. Andre forumbrukere har blitt anbefalt Isopropanol eller spesifike produkter for å rense bort gammel kjølepasta, som du bl.a. får kjøpt hos Microplex. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Har selv prøvd zalman9500 og er nokså skuffet over ytelsen, men prøv heller scythe ninja som kjøler mer effektiv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå