Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noe å hente ved å skaffe en D-Link DIR-655?

Anbefalte innlegg

Hei, nå er det veldig kort tid igjen til vi mottar vårt nye nettverk. En fiberoptisk 25/2mbs linje. Som vil trolig øke til 50/50mbs innen sommeren 2008.

Jeg hadde tenkt til å anskaffe en D-Link DIR-655, for å oppnå best mulig hastighet og ytelse ved ned- og opplasting, bittorrent og minst mulig latency (best mulig responstid) og ytelse ved online spilling.

Og siden en D-Link DIR-655 har vært så overbevisende ved alle tester jeg har lest, og har støtte for n-draft v2.0. Som er praktisk ved trådløst LAN, og for å få best mulig ytelse i de tilfelle kompiser og jeg bruker bærbare PC-er hvor kabel kan bli litt upraktisk og vi kanskje ikke har en lang nok kabel tilgjengelig

.

Men saken er den, at det ”fiberoptiske modemet” vi mottar fra vår ISP har en integrert gigabyte svitsj. Så med andre ord så kan jeg koble min CAT:6 SSTP kabel rett inn på modemet, og ikke via en DIR-655.

Så er det da noe poeng å anskaffe en DIR-655 router? Bortsett fra de trådløse funksjonene, så vil det vell ikke gi noe bedre ytelse ved online spilling, ned- og opplasting, bittorrent og liggende?

Så vil det da være likså greit, og kanskje bedre å benytte meg av den integrerte svitsjen?

Eller er det allikevel bedre å anskaffe en DIR-655 og koble kabelen via den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...