RamGuy Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Hei, nå er det veldig kort tid igjen til vi mottar vårt nye nettverk. En fiberoptisk 25/2mbs linje. Som vil trolig øke til 50/50mbs innen sommeren 2008. Jeg hadde tenkt til å anskaffe en D-Link DIR-655, for å oppnå best mulig hastighet og ytelse ved ned- og opplasting, bittorrent og minst mulig latency (best mulig responstid) og ytelse ved online spilling. Og siden en D-Link DIR-655 har vært så overbevisende ved alle tester jeg har lest, og har støtte for n-draft v2.0. Som er praktisk ved trådløst LAN, og for å få best mulig ytelse i de tilfelle kompiser og jeg bruker bærbare PC-er hvor kabel kan bli litt upraktisk og vi kanskje ikke har en lang nok kabel tilgjengelig . Men saken er den, at det ”fiberoptiske modemet” vi mottar fra vår ISP har en integrert gigabyte svitsj. Så med andre ord så kan jeg koble min CAT:6 SSTP kabel rett inn på modemet, og ikke via en DIR-655. Så er det da noe poeng å anskaffe en DIR-655 router? Bortsett fra de trådløse funksjonene, så vil det vell ikke gi noe bedre ytelse ved online spilling, ned- og opplasting, bittorrent og liggende? Så vil det da være likså greit, og kanskje bedre å benytte meg av den integrerte svitsjen? Eller er det allikevel bedre å anskaffe en DIR-655 og koble kabelen via den? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Ingen som vet noe? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Fordeler med router: - QoS - Flere ipadresser - Brannmur Endret 8. oktober 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå