Muku Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Hei Jeg har nettopp bestilt den nye Golf stasjonsvogna. Jeg bestilte med 2,0 TDI, 140 hk. Jeg har prøvd bilen og synes den er tøff og stilig å se på samtidig som den er god å kjøre. Mange sier at den er en gubbebil, men jeg er ikke enig. Er selv 30 år. Hva synes dere? Forøvrig har jeg idag en Golf 5 dørs som jeg har kjørt i 6 år og er kjempefornøyd, ingen problemer, kun byttet slitedeler som f.eks bremseklosser. Fint om vi kunne satt i gang en saklig diskusjon om den nye golfen stv. Endret 7. oktober 2007 av Muku Lenke til kommentar
trra Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Gratulerer med ny bil, misunner alle dere som kjøper nytt, men om 1-2 år så blir kanskje ny golf på meg og . Bortsett fra hekken syns jeg den ser bra ut, men den kom kanskje litt sent? Kommer jo ny golf i oktober 08, men stv kommer sikkert til å leve lenger. Feil med svinghjulet er en gjenganger på golf 5 tdi, ellers så har jeg funnet svært lite på nettet som antyder noen andre typiske feil. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Grattiss med ny bil... 2.0 litern med 140 villige dieselhester er knall i en såpass "liten" bil Lenke til kommentar
Joran19 Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Grattis med ny bil! Har du et bilde av bilen? Lenke til kommentar
flaten1 Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Har bestilt en 105 TDI. Jeg ble veldig overrasket over hvor behagelig den var å kjøre, samt det stooore bagasjerommet! Bilen føltes mye større ut på veien enn en 5-dørs. Det ble en Comfortline med følgende utstyr: -komfortpakke (2-soners clima, cruisekontroll, 16" LM-felger..) -mørke ruter -DEFA-warmup -tilhengerfeste -skvettlapper -tåkelys -Platinagrå metallic Den ble bestilt i august, levering er estimert til januar... Bilen er kjøpt på Dahles Auto i Halden (bra service så langt!) Lenke til kommentar
Muku Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Takk skal dere ha. Gratulerer til deg også flaten1. Jeg har dessverre ingen bilde av min bil da jeg ikke får den før i januar. Men legger ved et annet bilde Opprinnelig bestilte jeg bilen med 105 TDI, men endret motoren til 140 hk etter en uke. Jeg får følgende utstyr: Comfortline i tillegg: - 2-sone climatronic og cruisecontrol i comfortpakka - Regnsensor - Parksensor - Avtagbar hengefeste - Sota vinduer - Multifunk.ratt - Lys og sikt pakke - Utvida høytalerpakke fra 4 til 8 høytalere - 16'' sommer og vinterhjul på VW-felger - Kromlister rundt vinduene - Kjørekomputer - Svart perle met. - Lånebil ved servicer Kjøpte den på Møller E18, Asker og Bærum, Slependen. Utrolig bra service og kundevennlige selger. Beste servicen jeg har fått på veldig lenge. Var også innom andre forhandlere, men de var ikke i nærheten med kundebehandlingen. Eneste negative er den lange ventetiden frem til begynnelsen av januar, men det går Endret 7. oktober 2007 av Muku Lenke til kommentar
trra Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Hva kommer den på totalt? Lenke til kommentar
Muku Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Ferdig prutet kom den på totalt kr 322 000,- Hva synes du om prisen? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Personlig synes jeg golf er WAY overpriset, og en "alt for vanlig bil", men det er som sagt min subjektive mening. Vet ikke om jeg ser markedsbehovet for golf stasjonsvogn. Rompa er stygg som juling, lå bak en i kø hjem fra jobben tidligere i uka. Uansett, min negativitet skal ikke ødelegge din glede! GRATULERER med ny bil Lenke til kommentar
flaten1 Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Blanke lister, utvidet høyttalerpakke, "stor" kjørekomputer, originale LM-felger til vinterdekk glemte jeg å nevne.. Lenke til kommentar
Muku Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Til Flaten1. Hvor mye kom bilen din på? Lenke til kommentar
flaten1 Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Totalt 305000 med rabatter. Fikk også god pris (synes jeg) på innbyttebil. Lenke til kommentar
danfuruvarp Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Har bestilt en 105 TDI. Jeg ble veldig overrasket over hvor behagelig den var å kjøre, samt det stooore bagasjerommet! Bilen føltes mye større ut på veien enn en 5-dørs. Det ble en Comfortline med følgende utstyr: -komfortpakke (2-soners clima, cruisekontroll, 16" LM-felger..) -mørke ruter -DEFA-warmup -tilhengerfeste -skvettlapper -tåkelys -Platinagrå metallic Den ble bestilt i august, levering er estimert til januar... Bilen er kjøpt på Dahles Auto i Halden (bra service så langt!) 9655729[/snapback] Her har jeg bestilt bil også nå! en vanlig Golf 5 da! kommer antagelig denne uken (uke 41). Er en 1.9tdi 90Hk Trendline ellers er det lite med ekstra utstyr: Climatronic Lær ratt, gir og hånbrems Sprettlapper foran bagasjeromsmatte I pod kontakt i hanskerommet. Fargen er Black Pearl Metallic. Lenke til kommentar
Muku Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Gratulerer til deg også. Bare pass på at du får bilen med dpf, altså dieselpartikkelfilter. Da sparer vi 330 kr på årsavgiften. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Jeg synes den nye Golf stasjonsvogna ser riktig bra ut, og tipper den vil ta endel av Octaviakundene fra Skoda, og kanskje noen Passatkunder. Men så lenge det er VAG er det sikkert greit nok for importøren. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 90 hk TDi har ikke partikkelfilter. 90 hk TDi får du bare i "vanlig" og Plus, ikke i stv. I stv får du 105 TDi som minste diesel, og den har partikkelfilter som std i både 5-dørs og stv. Lenke til kommentar
Muku Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 OK, men hvorfor gikk du ikke for en 105 hk? Føler kanskje at 90 hk blir litt lite... ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 90 hk er vel en norsk modell for å redusere avgiftene, den koster ca 15000 mindre enn 105 hk (som har dpf). Det er samme 1,9 TDi i begge, sikkert bare motorstyringen som er ulik. Kjøp en chip, så har du samme. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Jeg ser heller ikke poenget. Om man plusser på chip og DPF er man jo likevel oppe i den prisen du må betale for en 105-hester ... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Men da får du for eks 125 hk for 6.000: http://chipmycar.no/tuning/tuning/bildatab...L=239&MOTOR=559 Kan dpf enkelt ettermonteres på de som ikke har det? Eller kreves det noen endringer i motorstyringen for at dette skal virke? Hvor ofte må det byttes (siden vi snakker om et filter, ikke en katalysator)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå