ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Har ikke blitt sagt at PlayTV ikke vil fungere i Norge da ingen av selskapene (Viasat, Get osv.) vil støtte det? Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 rart, hvorfor ville man ikke det, er det ikke meningen at vi forbrukere skal ha det lettest mulig... liker ikke tv-selskapene i norge, får en uggen følelse Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Det er fordi de vil tjene mest mulig penger. DA må man f.eks kjøpe et av deres abo. med hddopptager Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 det er jo bare helt idiotisk, jeg kommer aldri til å kjøpe noen boks med opptaker funksjon...håper at det kommer fram en løsning som vi med ps3-er kan glede seg over Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Norske selskaper vil alltid være griske. Desverre... Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Sony burde jo kunne lage en omformer eller noe så det går an, eller er det kanskje vanskelig, jeg kan ikke så mye om dette, men det burde vel gå? Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Hva skal det hjelpe for når man ikke får tv signala fra noe sted. (usikker selv) Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 man får vel tv signalene fra parabolen, eller lignende, vi har en sånn hvit kabel som går inn i tven men det skal vel kanskje forandres? Lenke til kommentar
StalkerPrime Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Bakkenette som vi hadde før, det vil si når vi hadde en kabel direkte til tven uten at den gikk igjennom en tuner fra Get eller Canal Digital, var da ikke kryptert. Nå som bakkenettet skrues av er det ingen kanaler som sendes igjennom frekvensene og vi må ha en slik tuner fra Get eller Canal Digital for å se på tv. I den tuneren er det et kort som gjør at du kan motta tv signaler fra Get. Teknisk sett så er PlayTv en tuner ja, men den kan ikke lese av dette kortet som er fra Get eller Viasat. Hadde Sony tatt DENNE og gjort den funksjonell med ps3'en så ville det i det minste gått ann å ta opp kanaler fra Canal Digital. Men som du ser koster denne flesk og jeg tviler Sony vil gjøre noe sånt for lille norge. Noe jeg hadde en liten tanke gang om akkurat nå var om det ikke hadde gått ann å koble fra veggen --> til tunere fra Viasat eller Get ---> også til PlayTV? I og med at kanalene allerede har blitt hentet inn fra Viasat og bare dirigert videre! Lenke til kommentar
newyorker Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Tenker jeg skal belyse dette litt for dere. 1. Per dags dato er ps3'en ikke kompatibel med lydkodeken HE-AAC som blir brukt av riks tv, Grunnen er ganske enkelt at det er et konkorerende format til sonys eget atrac format. Så riks tv uten lyd er vel ikke interesant. 2. Det vil aldrig bli aktuelt for rikstv og lage en conax softcam løsning for ps3 så for fremtiden er eneste sansynlige løsning at det må gies ut en USB til CI modul som camen kan settes i og som sony må godkjenne og implementere i sitt system. Så kort og cam kommer man ALDRIG unna dessvere. 3. Playtv er i første omgang ikke ment for krypterte sendinger og ihvertfall ikke for det norske markede så det kommer nok til og ta lang tid før dette funker med rikstv (mest sansynlig aldrig) Men det positive med alt dette er at det allerede fins Godkjent conax cam for rikstv. Så alt hardware er på plass men når det gjelder software er det alt for langt igjen dessvere personlig har jeg selv ventet på at ps3'en skal få he-aac støtte men så langt har den bare fått lc-aac som blir brukt mye i blu-ray sammenheng Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Er egentlig ikke interessert i noe digital tv, er mer de analoge signalene jeg vil ha (sitter å spiller og ser på film på ca 50-60" med projektor og ser på tv på en 14" crt tv xD) Kan jo også si det at PlayTV er planlagt å slippes i Europa i september-desember i 2008. Og ellers så kan man overføre opptak til et eksternt lagringsenhet HDD Size: PlayTV can only record to the PlayStation 3's own internal hard drive. Recorded video can then be transferred to an external storage device En ting til, når det kommer til å koble til PS3 også videre til noe annet (coax altså) så kan du bruke en splitter (trur den koster rundt en hundre lapp på expert, men det kan jeg komme tilbake til senere) Bilde: Endret 10. desember 2008 av AlecTBM Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 PLAY TV er lansert det......i England som planlagt Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Og den fungerer IKKE på analog tv.. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Kilde? (begynner å tvile litt på playtv nå :/) Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 som du ser passer den kun til en vanlig antenne inngang på dvb-t Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Dette skulle forklare hva? Tv'ene på jobb med innebygd digital tuner har jo også bare en antenne inngang Endret 10. desember 2008 av AlecTBM Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) PLAY TV er laget for DVB-T, uten mulighet for cam eller kort noe annet vil ikke fungere Så vist du vil kjøpe den og se på NRK kanalene uten Lyd, stå på! Endret 10. desember 2008 av kewell79 Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Igjen så spør jeg om kilde. Delvis fordi DVB-T uten kort mulighet er så og si ubrukelig en god del plasser. Og les posten min Er egentlig ikke interessert i noe digital tv, er mer de analoge signalene jeg vil ha (sitter å spiller og ser på film på ca 50-60" med projektor og ser på tv på en 14" crt tv xD) Endret 10. desember 2008 av AlecTBM Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Kilde : google it! Igjen så spør jeg om kilde.Delvis fordi DVB-T uten kort mulighet er så og si ubrukelig en god del plasser. Og les posten min Er egentlig ikke interessert i noe digital tv, er mer de analoge signalene jeg vil ha (sitter å spiller og ser på film på ca 50-60" med projektor og ser på tv på en 14" crt tv xD) jeg leser og svarer PLAY TV er beregnet på England, der det sendes mange gratis kanaler ! Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Kilde : google it! HAHA, du kødder nå? Du ber meg faktisk om å google etter kilder som jeg ber deg om? Jeg googla dette i går og jeg fant ingenting om noe spess Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå