Gå til innhold

BKK har levert 1/42 av linjen jeg betaler..!


Anbefalte innlegg

Jeg lovet BKK å anbefale andre å ikke velge dem, dersom de ikke gjorde noe med saken, og de har valgt å miste meg som kunde og å få negativ omtale over å hjelpe meg.

 

Jeg har logget en hel måned med resultater; Jeg har en 6000 / 3000 linje fra BKK -- og loggen viser 512 / 50 jevnt over hele måneden.

Jeg er ikke sikker på om, og har ikke bevis på, at linjen har vært så dårlig over flere måneder.

 

Jeg har sagt i fra tre ganger, og alle gangene sier de at de prioriterer dem som ikke har bredbånd i det hele tatt over dem som har ustabilt bredbånd.

Første gangen fikk jeg beskjed om at det kunne ta en uke før de kunne sende montør.

 

Vel.

Jeg har 2.5% av linjen.

Og har ventet i fire uker uten å høre noe fra dem utenom når jeg ringer til dem.

 

Kundehjelpen forstår ikke hvordan jeg kan mene at 2.5% av linjen nesten er like gale som å ikke ha bredbånd i det hele tatt.

 

Jeg prøvde et eksempel på kundehjelpen:

Tenk deg at du har bestilt 42 kilo smør.

Leverandøren ødelegger 41 kilo, og leverer 1kg -- og nå skal de ha betalt for 42kg selv om de bare har levert 1 på døren?

Høres det rimelig ut?

"Vi må vi finne ut om feilen ligger hos deg før vi eventuelt kan redusere regningen i ettertid."

Bleh...

 

Jeg har allerede fortalt at jeg har erstattet alle kablene for å sjekke om feilen er på min side -- og jeg har prøvd helt nye kabler.

 

Pokker heller om jeg skal betale mer enn 12 kroner:

(6000 : 500) og (3000 : 50) 1:12 og 1:60 = 1/42 av linjen.

 

499 kroner delt på 42 er opprundet til 12 kroner.

Strengt tatt bruker bankene fremdeles øre, så det blir 11 kroner og 88 øre ved elektronisk betaling.

 

Bleh.

Jeg kan ikke spille spill, kan ikke hoste en server, kan ikke laste noe ned, kan ikke surfe på tunge sider uten å få tid til kaffepauser.

Ping herfra til oslo er 212 ms: det tar 20 hundredeler å få svar på ping fra oslo...

 

Er det noen som har opplevd lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Aldri hørt om noe lignende men det er jo klinkende klart at du har retten på din side. Og prøver dem seg på noe så ikke gi deg.

Lenke til kommentar
Aldri hørt om noe lignende men det er jo klinkende klart at du har retten på din side. Og prøver dem seg på noe så ikke gi deg.

9655123[/snapback]

 

.. å starte med en holdning om at du skal betale 12kr/mnd siden dette er tilsvarende båndbredden du får er det dummeste du kan gjøre.. ærlig talt, du betaler ikke bare for tilgjengelig båndbredde, men også for serviceavtalen osv.. og nettopp DET er det du bør spille på. Les vilkårene og SLA - hold leverandøren etter disse vilkårene og bemerk at du tvister betalingen grunnet mangelfullt levert tjeneste og ikke akter å betale eller vurdere oppgjør for dette før problemets årsak er løst. Dette bør gjøres skriftlig, og intill tvisten er løst kan de ikke kreve deg for noen penger hverken i månedspris, gebyrer, true med inkasso eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Aldri hørt om noe lignende men det er jo klinkende klart at du har retten på din side. Og prøver dem seg på noe så ikke gi deg.

9655123[/snapback]

 

.. å starte med en holdning om at du skal betale 12kr/mnd siden dette er tilsvarende båndbredden du får er det dummeste du kan gjøre.. ærlig talt, du betaler ikke bare for tilgjengelig båndbredde, men også for serviceavtalen osv.. og nettopp DET er det du bør spille på. Les vilkårene og SLA - hold leverandøren etter disse vilkårene og bemerk at du tvister betalingen grunnet mangelfullt levert tjeneste og ikke akter å betale eller vurdere oppgjør for dette før problemets årsak er løst. Dette bør gjøres skriftlig, og intill tvisten er løst kan de ikke kreve deg for noen penger hverken i månedspris, gebyrer, true med inkasso eller noe slikt.

9659705[/snapback]

 

man skal ha det man betaler for. Noen annen holdning blir bare feil.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Aldri hørt om noe lignende men det er jo klinkende klart at du har retten på din side. Og prøver dem seg på noe så ikke gi deg.

9655123[/snapback]

 

.. å starte med en holdning om at du skal betale 12kr/mnd siden dette er tilsvarende båndbredden du får er det dummeste du kan gjøre.. ærlig talt, du betaler ikke bare for tilgjengelig båndbredde, men også for serviceavtalen osv.. og nettopp DET er det du bør spille på. Les vilkårene og SLA - hold leverandøren etter disse vilkårene og bemerk at du tvister betalingen grunnet mangelfullt levert tjeneste og ikke akter å betale eller vurdere oppgjør for dette før problemets årsak er løst. Dette bør gjøres skriftlig, og intill tvisten er løst kan de ikke kreve deg for noen penger hverken i månedspris, gebyrer, true med inkasso eller noe slikt.

9659705[/snapback]

 

man skal ha det man betaler for. Noen annen holdning blir bare feil.

9660262[/snapback]

 

Edit: Skjulte quotes

 

 

Seff, du skal ikke godta noe annet - men; Betaler du for Garantert eller best effort? De fleste privatabonnementene er best effort ("inntil X mbit") .. uansett, mitt råd er å forholde seg saklig, men purre jevnlig om du føler behov for det.

Endret av Christian Stenbakken
Lenke til kommentar

Ring hver dag og purr på de. Sinnsyk dårlig kundeservice av bkk å ikke gjøre noe.Lag ett helvete for de.På tide de fikser opp feilen her.

Er ikke rett av de å priotere de som ikke har bredbånd først. Du har rett på den ca hastigheten du skal ha. Du har vel fiber. Bor i borettslag da. Så da er det jo fiber inn i kjelleren og enten coax eller cat 5 rundt til leilighetene.

 

Stå på og ikke la de slippe unna.

Lenke til kommentar

Hør med naboen om hvilken hastighet han har. Hvis han har like lav, kan det være linja inn til blokka. Hvis han har full guffe, er det kabelen til borettslaget, og den tror jeg ikke BKK har ansvaret for. Jeg mener ihvertfall at mitt boretslag eier internkablingen selv.

Lenke til kommentar

Om det er VESENTLIGE mangler på linjen din, vedr. kvalitet/hastighet, har du krav på tilgode eller du kan sikkert også ha krav på å få sagt opp din avtale, uten merkostander.

Jeg vet forbrukerrådet skrev noe om dette.

 

Det er jo selvsagt et definisjonsspørsmål hvor mye som er vesentlige mangler, da de fleste opererer med "opp til" hastigheter.

 

De færreste lover deg en gitt hastighet, da dette somregel er en ukjent faktor.

Dog. den hastigheten du her får, den er såpass dårlig at det må være betydelige mangler på linjen din.

 

BKK gir deg vel heller ingen måte å gå inn på routeren på, vel? Så du kan ikke sjekke hva den er synchet på?

 

ps. hva sjekker du hastighetstest mot?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...