Danny92 Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Hei! Jeg bruker xampp også vil jeg få på passord på PhpMyAdmin, hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
nree Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Når du går inn på http://localhost skal det være link til en sikkerhetsside. På den siden mener jeg å huske at du kan sette passord på root kontoen i mysql. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Når du går inn på http://localhost skal det være link til en sikkerhetsside.På den siden mener jeg å huske at du kan sette passord på root kontoen i mysql. 9662709[/snapback] Det er for å beskytte oppsettssidene. For å få til det han spør om må man endre ett parameter i config fila til phpmyadmin. Står bra forklart i readme fila, eller på nettsidene. Lenke til kommentar
nree Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Trenger jo ikke endre noe i config filene verken når man installerer fra bunnen av i linux eller "Jeg bruker xampp" som trådstarter gjør. I phpMyAdmin kan man endre passordet, i dette tilfellet står root brukeren uten passord og dermed kan alle gå inn å endre ting i databasen. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Alt dette med å sette passord og lignende står forklart i README, som følger med... Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Mysql database med blankt root passord? Scary Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Sorry får at jeg ikke kunne svare før nå har hat det travelt... Jeg skal skjekke litt jeg, så kanskje jeg får det til. Sistgang jeg prøvde så fikk jeg endra noe feil så gikk alt til h*****. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Mysql database med blankt root passord? Scary Ikke hvis den er utilgengelig. Plagsomt a matte skrive passord hele tiden da Lenke til kommentar
nree Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Mye lettere å komme seg inn på en database det ikke er passord på, enten den er "utilgjengelig" eller ikke. Finnes alltid sikkerhetshull så man skal ikke gjøre det lettere for hackere Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Hvis noen greier a komme inn pa den, er den ikke utilgjengelig. Lenke til kommentar
nree Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Ingenting kan bli utilgjengelig siden det alltid vil være måter å få det tilgjengelig på Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Tja. Eneste måten den kan i den forstand være "utilgjengelig" er vell dersom den kjører på en maskin som ikke er tilkoblet et nettverk, og selv da vil den være tilgjengelig for fysisk tilgang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå