Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Biltema og mekonomen bil deler?

Anbefalte innlegg

Hei. var nede å kjøpte meg bremseklosser og skiver til min ford mondeo her om dagen, men så snakket jeg med en som sa at skiver og klosser fra biltema bare var noe møkk og at mekonomen var ett mye bedre alternativ å kjøpe slike deler fra...hva mener dere??

problemet mitt er kast i skivene og han sa med biltema skiver kunne jeg regne med skjeve skiver etter bare noen uker igjen??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv skiver og klosser fra biltema på min 95 Mondeo. Det er andre settet jeg har på. Aldri vært noe problem. Jeg bytter annet hvert år. Så er 3 året med biltema og andre settet.

Litt utenom:

Jeg skulle bytte bremsesylindre bak (tromler) for en måned siden, kjøpte på biltema (kosta 99kr pr stk)) men de hadde en skråkant feil. Måtte få fra mekonomen. Det var nøyaktig samme produsent, men hadde riktig skråkant i festet (forskjellen var at den skråkanten skulle være på oversiden, ikke undersiden, ellers helt lik). Mekonomen tok 329kr for de pr stk. Det er over 3 ganger så mye for samme vare.

Nå vet jeg ikke om det var feilproduksjon de fra biltema, eller om det er to ulike infestninger på de.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte skiver og klosser til bakhjulene på biltema.

Klosene står ivertfall i stil til kallenavnet sitt "skivdödare". Etter en sesong på disse klossene, er det nesten ikke tegn til slitasje på dem, men det er 1mm kant på skivene.

Skivene ble det kast i samme dagen som jeg monterte dem, men det var gjerne min egen feil.

Endret av Yngvejos
Lenke til kommentar

Det er vært en lignende tråd om dette tidigere. Men i hverfall så har ikke Biltema en fast produsent av disse delene.De kjøper bare opp partier rundt omkring. Så kan hende du får nøyaktig de samme skivene på mekonomen, men til en mye høyere pris.Men dette vet man dessverre ikke da de blir pakket i biltemas egen embalasje. Så er et lite sjanse spill å handle der. De burde oppgitt produsenten så hadde alt vært så mye enklere.

Bremser er det viktigste på en bil, så selv vile jeg handlet noe jeg var 100% sikker på var god kvalitet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...