Gå til innhold

Bruke PC skjermen til Xbox 360


dePt

Anbefalte innlegg

Hei! Tenker å bruke PC skjermen til xbox'n min. Kan jo ganske enkelt bare kjøpe en Vga kabel eller hva det heter, og bruke den, men da må jeg koble m fra pc til xbox hver gang jeg skal spille. Derfor tenker jeg å kjøre Xbox signalene gjennom PC-en. Da kan jeg vel kanskje bruke et TV-kort, og kabler som passer. Kunne noen lage til et opsett for meg? Er litt usikker på hva jeg trenger nemmelig. Prøver å holde meg under 1000,-

Taker for all hjelp! :)

 

PS: Er en LG 22" som skal brukes. Setter ikke skyhøye krav til kvalitet! :)

 

 

er en utrolig dårlig ide å bruke TV kort, kvaliteten blir veldig dårlig sammenlignet med VGA kabel og forsinkelser gjør det uspillbart

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har vi konkludert med! :)

Gikk til innkjøp av en KVM switch fra CO. Eneste er at jeg ikke klarer å få de til å "holde seg" til den kanalen med Xbox'n sitt signal. den swipper automatisk over til den andre kanalen. Noen som har en fjerneste anelese om hva de kommer av?

 

Edit: La inn et bilde av hvordan jeg koblet det opp.

Som du kanskje legger merke til så kan man koble både tastatur OG vga kabler inn i denne boksen. De jeg har gjort er at jeg har koblet tastaturett inn via boksen til PC-en, men så bare erstattet hele den vga kabelen som går til xbox'n, med den som jeg kjøpte til xbox'n. Tastaturet er ikke tegnet inn på bilde nei :p

KVM_switch.bmp

Endret av XobiN
Lenke til kommentar

Jeg har solgt min tidligere xbox 360 men jeg angrer sterkt, har planer om og gå til innkjøp av en ny snarest, men! til spørsmålet. jeg har en veldig dårlig tv og jeg lurer på om jeg kan koble xboxen til denne skjermen http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=32478...p;view=detailed ? er både en vga og en dvi inngang på skjermen, men jeg har ikke funnet noen "skifte source knapp"

 

vist dette er mulig så har jeg hvertfall muligheten til ett klart bilde=)

 

takker for svar.

Endret av værdama
Lenke til kommentar
Jeg har solgt min tidligere xbox 360 men jeg angrer sterkt, har planer om og gå til innkjøp av en ny snarest, men! til spørsmålet. jeg har en veldig dårlig tv og jeg lurer på om jeg kan koble xboxen til denne skjermen http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=32478...p;view=detailed ? er både en vga og en dvi inngang på skjermen, men jeg har ikke funnet noen "skifte source knapp"

 

vist dette er mulig så har jeg hvertfall muligheten til ett klart bilde=)

 

takker for svar.

 

 

Vil tro at du kan skifte fritt mellom de to kildene ja. Er sikkert en form for "skifte source knapp" en plass på den. Let litt :)

 

Kan legge til at løsningen min kostet meg i underkant av 700,- Om du skulle få noe problem..

Endret av XobiN
Lenke til kommentar
Gode muligheter for det.

Det samme gjør nemmelig switchen min når jeg ikke har Xbox'n koblet til :)

herlig=) da kan jeg få ett fint bilde hvertfall:) har dessverre ikke noe særlig bra tv en 10-12 år gammel tv duger ikke akkurat veldig. men nå har jeg jo muligheten til og få koblet den opp mot pc-skjermen.

 

Men! hvordan blir det med lyd? kan ikke huske at det var noen lyd utganger på xboxen?

 

VGA kabel må jeg vel også kjøpe ved siden av?

Endret av værdama
Lenke til kommentar
herlig=) da kan jeg få ett fint bilde hvertfall:) har dessverre ikke noe særlig bra tv en 10-12 år gammel tv duger ikke akkurat veldig. men nå har jeg jo muligheten til og få koblet den opp mot pc-skjermen.

 

Men! hvordan blir det med lyd? kan ikke huske at det var noen lyd utganger på xboxen?

 

VGA kabel må jeg vel også kjøpe ved siden av?

 

Jepp, du må kjøpe Vga kabel i tillegg. Sitter lyd kabel på den... Legger ved bilde.

post-131222-1192402624_thumb.jpg

Endret av okristian1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...