Gå til innhold

Bruke PC skjermen til Xbox 360


dePt

Anbefalte innlegg

Hei! Tenker å bruke PC skjermen til xbox'n min. Kan jo ganske enkelt bare kjøpe en Vga kabel eller hva det heter, og bruke den, men da må jeg koble m fra pc til xbox hver gang jeg skal spille. Derfor tenker jeg å kjøre Xbox signalene gjennom PC-en. Da kan jeg vel kanskje bruke et TV-kort, og kabler som passer. Kunne noen lage til et opsett for meg? Er litt usikker på hva jeg trenger nemmelig. Prøver å holde meg under 1000,-

Taker for all hjelp! :)

 

PS: Er en LG 22" som skal brukes. Setter ikke skyhøye krav til kvalitet! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Hvilken LG-skjerm har du? Jeg har LG L226WTQ-SF, og denne har ingang for både DVI og VGA. Jeg har PC-en tilkoblet via DVI, og kjører Xboxen på VGA-inngangen. Da holder det å trykke på "Source select" på skjermen for å bytte mellom de to, og man slipper å koble om ledninger hver gang.

Endret av Slettet-t9DveYkZ
Lenke til kommentar
Er ikke det spørsmålet mitt er. Jeg har _BARE_ en vga port, og den opptar PC-en. Derfor må jeg finne en måte å få xbox'n også tillkoblet, og derfor spør jeg om denne: http://www.pixmania.com/no/no/92472/art/d-...html?srcid=1911 kan brukes! :)

9658195[/snapback]

 

Det blir isåfall et helvette med overganger og invertere for å få det riktig kablet. Hvorfor bare ikke bytte? Jeg har DVI og VGA jeg da, men anywayz.

Lenke til kommentar

 

Med en slik må jeg jo drive å koble om når jeg skal spille Xbox, de er for mye ork for en lat kar som meg :p

Tok meg en tur nedom elkjøp, og med mine "people skilz" fikk jeg kutta av 200kr på en vga kabel og en switch. Skal kjøpes snares! :) Kan legge ut ressultatet av dette senere. Om jeg får noen forsinkelser, om hvordan det fungerer i det heletatt :)

Lenke til kommentar

Det beste er selvfølgelig flatskjerm med mulighet til å velge mellom 2 innganger.

 

Men når det ikke er en mulighet så ville jeg foreslå denne:

 

http://www.modnet.no/product_info.php?cPat...roducts_id=2544

 

Det er en boks hvor du (på samme måte som med en flatskjerm med 2 porter) kan koble til ledningene fra Xboxen i en input, og ledningene fra PC-en (både lyd og bilde) i en annen input. Outputen kan kobles til VGA inngangen på skjemen din. PÅ selve boksen er det en knapp eller en switch som lar deg velge om det er PC signalet eller Xbox signalet som skal sendes til skjermen din.

 

Ganske dyrt da. De finnes i billigere varianter også. Jeg har en billigere en selv, men den er av tvilsom kvalitet, og gir grønnskjær i fargene på enkelte skjermer. Denne har jeg hørt skal være bedre, men har aldri testet den selv.

Lenke til kommentar

Ops... Den VGA boksen jeg anbefalte støtter muligens ikke 2 signaler slik jeg trodde. Det du trenger er i hvert fall en VGA boks med to input porter hvorav en av disse er en helt vanlig VGA port (som PC-en kobles til) og den andre porten er noe som Xboxens kabler kan kobles til (avhengig av hva slags kabler du har.) Outputen skal i hvert fall være noe som Skjermen din støtter (i dette tilfellet VGA)

Lenke til kommentar
Asmodeus: det du beskriver er en KVM switch. Han har allerede fått anbefalt flere slike allerede.

 

Joda, men den KVM switchen han endte opp med er en langt mindre praktisk løsning med tanke på overgang fra en ledning til en annen. Den ser ut som om den først og fremst er beregnet på å koble to PC-er til samme monitor. De jeg snakker om er beregnet på å koble en PC og f.eks. et konsoll eller et video-kamera til samme monitor. Dermed slipper du overgangen.

 

Her er et eksempel på en slik boks, men den har kun RCA og S-video innganger i tillegg til den ene VGA inngangen for PC-en.

 

http://www.easybuy2000.com/store/computer%...c_vga_box.shtml

Endret av Asmodeus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...