mkaareng Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Hei, Det er svært lenge siden jeg har bygd en PC fra grunnen av (4år), og ting har forandret seg veldig. Jeg husker at en PSU med 350W var sinnsykt rått den gangen! Uansett, jeg prøver å finne ut hva slags komponenter jeg skal bruke denne gangen. PC-en skal brukes mest til spilling (FSX, Lock-On, Falcon 4, Fighter Ops samt Crysis etc), men skal også fungere som TV i stua. Den må ikke koste mer enn 15-20000. Her er det oppsettet jeg tenker på nå: Kabinett: Antec P190 m/1200W Hovedkort: Intel P35 tenker jeg holder. Jeg leser at X38 ikke støtter Nvidia's SLI...Uansett, hvilket hovedkort burde jeg gå for? Skjermkort: 8800GTX. Hvilket av disse er best? Skjerm: enten 22" eller 24". Blir 24" for stort når man sitter rett oppå den? Minne: 2x1GB. Er dette nok? Er 4GB noe vits med 32bits Vista? Hva slags specs skal jeg se etter? Harddisk: 1x 75GB Raptor + 500GB lagringsdisk. Hvilken er best? Hva er viktig å se etter her? Prosessor: Q6600. Er quad noe vits, eller holder det med 2 kjerner? Lydkort: X-fi er vel greit? Nettverk: 802.11g. Hva ser man etter her? Brenner: Nec 7173 SATA Kom gjerne med anbefalinger. Jeg er ute etter ett stabilt, nesten lydløst oppsett med svært god ytelse og mulighet for oppgraderinger senere. Litt fremtidsrettet må den være. På forhånd takk. -M Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 ser vel greit ut men skjønner ikek hav du skal med lydkort.. Og spillene som kommer NÅ begyner og benytte 4 kjerner så 4 kjerner er nok greit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå