RRhoads Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Skal sette opp en ultra-billig PC til min samboer. Hun er ikke så kravstor når det kommer til grafikk. Jeg har satt opp en liten liste: Link til handlevogn Er det noe her jeg bør bytte ut i noe billigere, eller like dyrt og bedre? Grunnen til at jeg ikke har satt opp hdd, er at jeg har en IDE 160gb liggende som ikke er i bruk. Den er relativt treg, så det er mulig jeg setter inn en ny. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Tror ikke kortet takler småspill engang Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Synes det virker greit... håper du har kabinett ,skjerm, tastatur og mus. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Synes det virker greit... håper du har kabinett ,skjerm, tastatur og mus. 9654657[/snapback] Kabinett ligger i handlevogna. Skjerm, tastatur og mus har jeg. Rudde93: ved småspill mener jeg 123spill.no Endret 7. oktober 2007 av RRhoads Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Åja xD Da er nok det ett fint skjermkort Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Oj, trodde det kun var PSU jeg. Billige greier ja. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 lol jeg innser nå at man kan få en hissigere pc enn det jeg har nå for under 2000 kroner. Kanskje på tide å oppgradere? Forøvrig ser det ut som et fornuftig oppsett til kjerringa Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 loljeg innser nå at man kan få en hissigere pc enn det jeg har nå for under 2000 kroner. Kanskje på tide å oppgradere? Forøvrig ser det ut som et fornuftig oppsett til kjerringa 9654832[/snapback] Hvor masse betalte du for din?? xD Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Skal sette opp en ultra-billig PC til min samboer. Hun er ikke så kravstor når det kommer til grafikk. Jeg har satt opp en liten liste: Link til handlevogn Er det noe her jeg bør bytte ut i noe billigere, eller like dyrt og bedre? 9654617[/snapback] Siden hun bare skal more seg med enkel spilling vil det holde i lange baner med integrert grafikk, så jeg dropper skjermkort. Og bedriver hun så mye multi-tasking at det er "påkrevd" med en dual-core cpu? Vil vel også byttet kabinett/strømforsyning. Kommer da opp med følgende; Hovedkort: Foxconn A690GM2MA-8KRS2H Socket AM2 CPU: AMD Athlon 64 4000+ 2.6 Ghz BOXED Minne: Kingston 2 GB 533MHz PC4200 DDR2 Kabinett: Chieftec Bravo Medium Tower Sølv m/350W Pris samlet hos NetShop kr.1800 Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 jeg vil si det er et ganske bra tilbud. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Mulig jeg også ville lagt til en SATA DVD brenner. Siden trådstarter nevner han har IDE harddisk liggende, og hovdekort nå for det meste har kun en IDE-slot. Endret 7. oktober 2007 av Hotbox Lenke til kommentar
tOREEE Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Ville nå gått for dualcore, uansett jeg.. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Ville nå gått for dualcore, uansett jeg.. 9656300[/snapback] Det er rart vi overlevde før, uten dual-core? Men, kanskje fordi jeg går å tar meg en røyk og en slurk kaffe, når f.eks. Norton scanner for virus, og jeg sitter aldri å innstallerer program samtidig som jeg brenner cd'er. osv. etc. Hadde liksom ikke gjort det med dual-core på PC-en heller. Men vi er forskjellige. Lenke til kommentar
tOREEE Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Etter mine øyne, så har ytelsesøkningen vært merkbar uansett hva man ha gjort - da jeg gikk fra singel til dualcore! Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Etter mine øyne, så har ytelsesøkningen vært merkbar uansett hva man ha gjort - da jeg gikk fra singel til dualcore! 9656464[/snapback] Det sier ingen ting medmindre du opplyser hvilken hastighet/type cpu det var på single-core vs. hastighet/type cpu det er på din nye dual-core. Videre må man ta pris med i betraktning. Lenke til kommentar
tOREEE Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Jeg gikk fra en Athlon XP 2800+ til en Intel Core Duo T2400. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Tror virkelig IKKE du trenger 2 GB ram holde rnok med en https://prisguiden.no/product.php?productId=62085 BTW, skal du ikke ha CD-rom/DVD-rom?? Endret 7. oktober 2007 av Rudde93 Lenke til kommentar
ultraaa Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Rudde93, spørrs jo hvor han bestiller da, netshop.no for eks. 2gb for 400, 1gb for 300. Ram er såpass billig at man likegjerne bare kan ta 2gb med engang, og hvorfor skal man velge et system som akkurat holder idag? er vell like greit å ha noe som holder en stund Endret 7. oktober 2007 av ultraaa Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) hehe tror nok ikek han trenger 2 gb Endret 7. oktober 2007 av Rudde93 Lenke til kommentar
ultraaa Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Tror nok ikke han trenger 1gb engang, 512mb holder i massevis til vanlig surfing hvis du skal tenke på den måten, når ram er såpass billig idag er det like greit å bare slenge inn 2gb først som sist. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå