Gå til innhold

Sekundær PC: Surfing, småspill, <2000,-

Anbefalte innlegg

Skal sette opp en ultra-billig PC til min samboer. Hun er ikke så kravstor når det kommer til grafikk. Jeg har satt opp en liten liste:

Link til handlevogn

Er det noe her jeg bør bytte ut i noe billigere, eller like dyrt og bedre?

Grunnen til at jeg ikke har satt opp hdd, er at jeg har en IDE 160gb liggende som ikke er i bruk. Den er relativt treg, så det er mulig jeg setter inn en ny.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes det virker greit... håper du har kabinett ,skjerm, tastatur og mus.

9654657[/snapback]

Kabinett ligger i handlevogna. Skjerm, tastatur og mus har jeg.

Rudde93: ved småspill mener jeg 123spill.no :)

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar
Skal sette opp en ultra-billig PC til min samboer. Hun er ikke så kravstor når det kommer til grafikk. Jeg har satt opp en liten liste:

Link til handlevogn

Er det noe her jeg bør bytte ut i noe billigere, eller like dyrt og bedre?

9654617[/snapback]

Siden hun bare skal more seg med enkel spilling vil det holde i lange baner med integrert grafikk, så jeg dropper skjermkort. Og bedriver hun så mye multi-tasking at det er "påkrevd" med en dual-core cpu? Vil vel også byttet kabinett/strømforsyning. Kommer da opp med følgende;

Hovedkort: Foxconn A690GM2MA-8KRS2H Socket AM2

CPU: AMD Athlon 64 4000+ 2.6 Ghz BOXED

Minne: Kingston 2 GB 533MHz PC4200 DDR2

Kabinett: Chieftec Bravo Medium Tower Sølv m/350W

Pris samlet hos NetShop kr.1800

Lenke til kommentar
Ville nå gått for dualcore, uansett jeg..  :)

9656300[/snapback]

Det er rart vi overlevde før, uten dual-core? :) Men, kanskje fordi jeg går å tar meg en røyk og en slurk kaffe, når f.eks. Norton scanner for virus, og jeg sitter aldri å innstallerer program samtidig som jeg brenner cd'er. osv. etc. Hadde liksom ikke gjort det med dual-core på PC-en heller. Men vi er forskjellige. :)

Lenke til kommentar
Etter mine øyne, så har ytelsesøkningen vært merkbar uansett hva man ha gjort - da jeg gikk fra singel til dualcore!

9656464[/snapback]

Det sier ingen ting medmindre du opplyser hvilken hastighet/type cpu det var på single-core vs. hastighet/type cpu det er på din nye dual-core. Videre må man ta pris med i betraktning. :)

Lenke til kommentar

Rudde93, spørrs jo hvor han bestiller da, netshop.no for eks. 2gb for 400, 1gb for 300.

Ram er såpass billig at man likegjerne bare kan ta 2gb med engang, og hvorfor skal man velge et system som akkurat holder idag? er vell like greit å ha noe som holder en stund :)

Endret av ultraaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...