Olufine Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Ble tatt for fyllekjøring for par uker siden, og fy skam meg. Men det er lurer på er koss lenge det blir før den blir foreldet? Har tatt blodprøve, men har ikkje hørt noe enda. Skulle få beskjed om noen dager, men gått over 4uker nå. Noen sier 3 uker, men rekner med det er flere måneder. Noen som vet noe? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Ble tatt for fyllekjøring for par uker siden, og fy skam meg. Men det er lurer på er koss lenge det blir før den blir foreldet?Har tatt blodprøve, men har ikkje hørt noe enda. Skulle få beskjed om noen dager, men gått over 4uker nå. Noen sier 3 uker, men rekner med det er flere måneder. Noen som vet noe? 9654539[/snapback] samtykket du på stedet? Lenke til kommentar
Olufine Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Ble tatt for fyllekjøring for par uker siden, og fy skam meg. Men det er lurer på er koss lenge det blir før den blir foreldet?Har tatt blodprøve, men har ikkje hørt noe enda. Skulle få beskjed om noen dager, men gått over 4uker nå. Noen sier 3 uker, men rekner med det er flere måneder. Noen som vet noe? 9654539[/snapback] samtykket du på stedet? 9654555[/snapback] ja Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Ble tatt for fyllekjøring for par uker siden, og fy skam meg. Men det er lurer på er koss lenge det blir før den blir foreldet?Har tatt blodprøve, men har ikkje hørt noe enda. Skulle få beskjed om noen dager, men gått over 4uker nå. Noen sier 3 uker, men rekner med det er flere måneder. Noen som vet noe? 9654539[/snapback] Du kan slå fra deg uker og mnder med en gang. Hvro høy promille hadde du? Lenke til kommentar
Olufine Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Ble tatt for fyllekjøring for par uker siden, og fy skam meg. Men det er lurer på er koss lenge det blir før den blir foreldet?Har tatt blodprøve, men har ikkje hørt noe enda. Skulle få beskjed om noen dager, men gått over 4uker nå. Noen sier 3 uker, men rekner med det er flere måneder. Noen som vet noe? 9654539[/snapback] Du kan slå fra deg uker og mnder med en gang. Hvro høy promille hadde du? 9657738[/snapback] har ikkje hørt noe mer fra de så vet ikkje. tviler på det var så mye. hadde 3 pils og ble tatt 4-5timer etter siste. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Ble tatt for fyllekjøring for par uker siden, og fy skam meg. Men det er lurer på er koss lenge det blir før den blir foreldet?Har tatt blodprøve, men har ikkje hørt noe enda. Skulle få beskjed om noen dager, men gått over 4uker nå. Noen sier 3 uker, men rekner med det er flere måneder. Noen som vet noe? 9654539[/snapback] Du kan slå fra deg uker og mnder med en gang. Hvro høy promille hadde du? 9657738[/snapback] har ikkje hørt noe mer fra de så vet ikkje. tviler på det var så mye. hadde 3 pils og ble tatt 4-5timer etter siste. 9658562[/snapback] Foreldelse henger sammen med strafferammen, men blir vanskelig å svare da. Måneder og uker er bare å glemme som sagt Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 jeg googlet foreldelse og fikk denne siden opp: 28 foreldelse mv. regjeringen.no 28.2.1 Generelt om behovet for endringer Straffeloven §§ 66-69 gjelder foreldelse av straffansvar. Paragraf 70 omhandler foreldelse av inndragningsansvar mv. Hovedregelen er at en handling ikke lenger er straffbar når foreldelse er inntrådt, jf. § 66 første ledd: Lovovertrederen kan ikke lenger straffes for den handlingen han har begått. Rettighetstap i form av tap av offentlig stilling kan likevel idømmes, jf. § 66 annet ledd. Foreldelsesfristene for straffansvar er fra 2 til 25 år avhengig av lengstestraffen i det enkelte straffebudet, jf. § 67 første ledd. Toårsfristen er oftest aktuell. Den kommer til anvendelse når lengstestraffen er bøter eller fengsel i inntil 1 år. Dette er den høyeste lovbestemte straffen i mange praktiske straffebud, som straffeloven § 147 om innbrudd og vegtrafikkloven §§ 31, jf. 22 første ledd om promillekjøring. så to år er fristen, vis jeg leste det riktig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå