Palken Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Heisann. Jeg sliter veldig med å krympe vista partisjonen på laptopen min til en tilfredstillende størrelse. Jeg har en standard installasjon som fulgte med min thinkpad, det ligger inne en del thinkvantage programmer som fulgte med pluss en trial version av office 07 som jeg nå har slettet. Jeg har med andre ord veldig lite programvare på maskinen. Når jeg prøver å krympe vista partisjonen vil den bare krympes med ca 37GB. allikevel så viser diskprogrammene at jeg har 85GB ledig av 105 på denne partisjonen. Jeg lurer da på om vista virkelig trenger ca 68GB for å fungere? Jeg har tatt diskopprydding og defragmentert uten at dette endret seg. I tillegg har jeg som nevnt i begynnelsen slette trial av office 07 og prøvd å slått av snapshots og pagefiles, men selv da vil ikke vista la meg krympe partisjonen noe mer. Noen som har noen idè om hvordan jeg kan krympe denne partisjonen ned i alle fall litt mer? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Du trenger ikke 68GB på vista partisjonen, det er anbefalt 15GB, så da passer 20GB nokså bra. Lenke til kommentar
Palken Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Akkurat det jeg også mener, og det er der problemet er! Vista lar meg ikke partisjonere den til mindre enn 68GB. Selv vil jeg ha den ned til tja, 25-30GB Bruker Vistas eget partisjonerings program :-) Lenke til kommentar
ar3dbear Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Hei! Jeg har samme problem! Kjøpte en HP 6715b for et par dager siden, men slik det er satt opp så bruker c: 140 av 160 gb. Jeg fikk redusert c: til ca 80 gb, men mer enn dette går je ikke til.. jeg og ønsker å ha c: å ca 30 gb, resten på en annen partisjon.. jeg har prøvd en rekke programmer uten å lykkes.. men under hjelpfilen i vista så fant jeg følgende: "..... Hvis du trenger å redusere partisjonen ytterligere, flytter du sidevekslingsfilen til en annen disk, sletter de lagrede skyggekopiene, reduserer volumet, og deretter flytter du sidevekslingsfilen tilbake på disken." Peiling på hvordan jeg gjør dette? Hvor ligger sidevekslingsfilen og de lagrede skyggekopiene? Lenke til kommentar
Palken Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Jeg prøvde å gjøre det du nevnte uten hell. Har engelsk Vista så vet ikke helt hva du mener, men tror pagefiles er det samme som "sidevekslingsfil" og at skygekopier kan være det samme som snapshots. Jeg googlet hvertfall disse for å finne ut hvordan jeg skrudde de av. Dessverre så hjalp det ikke meg å skru de av. Lenke til kommentar
ar3dbear Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 ja, det er nok det samme.. jeg prøvde å slå av pagfilen jeg og, men det funket ikke, så nå tentke jeg å flytte den til en annen partisjon slik som de anbefaler der, men jeg vet ikke hvor disse filene ligger? Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Dere trenger ikke å vite hvor pagefiles er lagret, de kan ikke flyttes som andre filer. Gå til Control Panel > System and Maintenance > System > Advanced system settings. Der vil dere under Performance finne noe som heter Virtual memory. Der kan man endre hvor pagefiles skal ligge. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 noen som klarte det, siden ejg nå sitter i samma klemma, bortsett fra at jeg får ikke redusert C: under 100 gig engang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå