Gå til innhold

Fullscreen i spill

danake

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem når jeg skal spille spill i winxp.

spillene åpner seg som et windowsvindu (i den størrelse spillets oppløsning er satt til).. Jeg får ikke fullscreen med andre ord.

må jeg virkelig stille inn windows oppløsningen til samme oppløsning som i spillet for å få dekt hele skjermen?

jeg har winxp pro, nvidia geforce4 mx440. spillene jeg har hatt problemet med er medal of honor og solider of fortune 2.

danake

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gah.

jeg mener å tro, at meningen med det meningsløse er å sløse meningene til det ytterste. så derfor bør du se igjennom skjermkortinnstillingene dine, se etter options, preferences, alt... kanskje det er en liten dings som sier

start programs in a small window, cuz windows xp doesn't like big ones that much

husker at i win98, og kanskje 2k, så var det en eller annen funskjon hvor du kunne velge at alt skulle starte i et lite vindu.

beklager for meningsløs sløsing av meninger som egentlig kun er meningsløse over.

Lenke til kommentar

Høres ut som om at refreshraten på skjermen går til default når du starter spill. Det er vanlig på XP/win2k.

For å løse dette må du låse refreshraten.

Kan anbefale NVrefreshtool 2.0 , enkelt å og greit program. Nvidia sine nye drivere har også funksjon for dette.

Lenke til kommentar

Er ikke det der refreshtoolgreien bare fiksing på Hz på skjermen i forskjellige oppløsninger? Hvordan kan det ha noe med fullscreen og windowe-sized å gjøre?

Jeg hadde det samme problemet en gang for en stund siden, men bare med UT. Da avinstallerte jeg alt som hadde me skjermkort å gjøre, så installerte jeg det om igjen.

Startet først opp i safe-mode uten drivere osv, gikk også inn i Device Manager og fjernet det der, ikke bare driverne mao.

Prøv å se om det fønke, good luck :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...