StalkerPrime Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Etter at datamaskinen min er VELDIG gammel å ikke duger til noe, tenker jeg å oppgradere eventuelt kjøpe ny viss det ikke lønner seg. Har følgende specs nå: Prossesor: AMD 2400+ 2,4ghz, Skjermkort: Asus 9200 SE AGP Minne: 333mhz 512mb Har lyst å kjøpe mer minne og nytt skjermkort Minne: 400 mhz 2gb? skjermkort: x1950 Pro 512mb holder dette til foreksempel, ET:QW, LORTO eller lignende? vist det ikke gjør, taper jeg jo penger på å kjøpe de nye delene ettersom det er så gammelt og kan ikke brukes på nytt. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Kanjse oppgredere prosessor til AMD 6000+ 3.0 GHz Oppgradere minne til 2 GB 800 Mhz Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Hvis den er helt agp gammal så tviler jeg at du får ett nytt "decent" skjermkort inn til å virke.. (pci-ex) Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Hei. Systemet ditt er av samme arkitektur som mitt (Athlon XP prosessor, og antakelig enten en Nforce 2 hovedkort eller et via KT4 eller noe lignende). Jeg vil foreslå å kjøpe nytt. Hvis du oppgraderer slik du nevner over, kan du kjøre onlinespillet LOTRO på low/medium (uten noe særlig effekter). QW:ET krever mer av maskinen. Tingen er at det er store forskjeller på arkitekturen mellom din PC og nye PC-er; PCI-Express, dual/quad core, osv. Så jeg tror en oppgradering er av liten verdi. Har selv en Athlon XP 3000+, 2GB ram, Nforce 2 HK og et Nvidia 7600 GS (agp) skjermkort - jeg får til å kjøre QW:ET demoen på omtrent minimum settings. Skal kjøpe ny PC i julegave til meg selv tror jeg. Maskinen du har nå er ikke ubrukelig. Du kan fortsatt bruke den som en server (windows home server f.eks.), eller til å spille av filmer osv. Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Kanjse oppgredere prosessor til AMD 6000+ 3.0 GHzOppgradere minne til 2 GB 800 Mhz 9654385[/snapback] Han kan ikke oppgradere til det der. HK'et hans støtter kun 333MHz FSB, da støtter ikke HK'et en slik prosessor som du nevner. Samme med minnet. Han må bytte ut alt i så fall, det blir det samme som å bygge sammen en ny PC. Se posten min over. Lenke til kommentar
StalkerPrime Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Så hva har du tenkt å kjøpe da? Har ikke lyst å bruke ''unødvendige'' penger for å kjøre 2-3 spill på medium/high. Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Hvis du går på anbefalinger her på hardware.no og ser på "spilleren" så er det oppsettet ganske greit, og nært det jeg tenker på. Har bare ikke bestemt meg for Quad'en eller den duo'en på 3GHz. Pluss at jeg vil ha 2 raptor disker som kun kjører OS, og en stor disk for resten (partisjonert etter smak og behag). Trenger heller ikke skjerm, tastatur, mus osv. Kabinettet er ikke i min smak heller. Sånt velger man etter smaken sin (og eventuelle kjølingsbehov). Lenke til kommentar
ultraaa Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Kanjse oppgredere prosessor til AMD 6000+ 3.0 GHzOppgradere minne til 2 GB 800 Mhz 9654385[/snapback] fint du har peiling da. Skjønner jo ved å se på systemet hans at det er snakk om Socket A eller noe lignende - noe som forlengst er ute av produksjon. Som nevnt tidligere er det nok på tide med en total overhaling av PC-en. Trenger ikke legge inn mange lapper for å få noe som gruser systemet ditt og som kjører ET:QW ganske greit. - Er ganske mange tråder om oppgradering av pc er bare å bla gjennom forumet så finner du sikkert endel brukbare oppsett - sjekk omså recommended requirements for ET:QW så har du jo et utgangspunkt å gå etter når du skal finne ut hvor mye penger du må legge i oppgraderingen. ET:QW game requirements - tror dette er rett: http://www.quakewarscenter.com/enemy-terri...quirements.html Endret 7. oktober 2007 av ultraaa Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323910 perfekt med 2 gig ram og nytt hk og prossesor det eneste du trenger da er skjermkort.. (er vel no integrert i hovedkortet, så om du ikke er no "gamer" så trenger du ikke. Endret 7. oktober 2007 av thomasy932 Lenke til kommentar
StalkerPrime Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Takk for svar, men jeg tror jeg går for intel sitt. hva med denne? link. Lenke til kommentar
ultraaa Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Der har du skikkelig saker ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå