nipsen Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Vi tenker å sette opp PS3 i en forelesningssal for å få avbrekk fra eksamenslesingen.. Men, den eneste tilkoblingen til lydanlegget er en AUX-kabel. Hvordan løser vi dette slik at vi får lyden fra PS3 ut på anlegget? Hvis du mener en stereo jack, så kan du kjøpe en phono->stereo overgang, og bruke a/v kabelen til lyd. Eventuellt hdmi til bilde - du kan bruke dem om hverandre. Vet ikke om dette er riktig plass å poste, men eg kjører på. Har nå hatt Xbox 360 siden den kom ut, men siste uke bestilte eg meg en PS3 med spillet GT5... Stor fan av spillet. De to spørsmålene er: Hvordan er mulighetene online på PS3 hvis man sammenligner Xbox live? Muligheter til Private Chat og Party, eller må man spille sammen for å få snakket med hverandre? Og Hvordan er det med Portene på PS3? Nå har Moderate når eg spiller Xbox, aldri problemer når eg spiller. Men har hørt noe om at PS3 er litt mer nøye med NAT når man spiller Online. Eller kommer det til å funke som på Xbox? Implementasjonen av chat er opp til hver enkelt utvikler på ps3 - så nei, ingen cross-game chat. Chat i spillet er variabelt - noen spill har glimrende lobby-funksjoner (Killzone 2, WipeoutHD, Uncharted 2). Andre spill kutter av chat uten videre, eller lager totalt kaos. Du kan riktignok chatte med andre psn-id'er, men bare så lenge du ikke har noen andre programmer åpne. ..vet om flere som bruker skype på pcen eller på.. psp'en.. ja, du hørte rett - på psp'en.. samtidig med spillet, for å få privat chat. Porter på ps3 - kommer an på spillet. Nat 2 er det samme som moderat - du har ingen porter åpne, men kan åpne indirekte etter at du kaller ut aktivt selv. Fungerer 99% av gangene, men låser deg ut fra å lytte til inkommende kall. Som vil for eksempel være et problem ved vert-migrering i p2p spill. Du vil ikke merke noen forskjell. Men du bør ha muligheten til å natte porter, da men, om ikke annet gjennom upnp eller noe slikt. Vil bli mindre reconnects på xbl og da. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Hei. PS3'n min har begynt å fryse / ikke kunne lese av spill lenger. Den fungerer fint med et spill som er installert fra harddisken. Så den må på reperasjon. Hvem er det best å kontakte for å få ny tilbake så fort som mulig? Der den kommer fra eller sony? Den er 3år gammel. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Levèr den der du kjøpte den. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Jeg har en gammel receiver med støtte for Dolby Digital og DTS. Når jeg spiller bluray på PS3 så får jeg faktisk surround, men hvordan er det det egentlig fungerer? Er det både HD-lyd og gammel 5.1 lyd på bluray-filmer, eller er det PS3 som gjør om lyden? Ble positivt overrasket! Er det noen som hører forskjell på HD-lyd og den gamle 5.1 standarden? Vet ikke om jeg gidder å kjøpe ny forsterker lenger... Bruker optisk kabel mellom PS3 og annlegget. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Det er støtte for begge deler ja. Og du bør helt klar gå for 5.1 DTS under menyen på filmene, mere trøkk:) Endret 7. januar 2011 av Mala Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Det er støtte for begge deler ja. Og du bør helt klar gå for 5.1 DTS under menyen på filmene, mere trøkk:) Det vet jeg, men det var ikke det jeg lurte på! Jeg har brukt DTS og Dolby Digital i mange år nå, med dvd-spilleren min. Så kom bluray, med sine nye lydformater som Dolby Digital HD og DTS HD eller hva det nå heter. Men når jeg ser på Bluray med PS3 og en gammeldags receiver, får jeg likevel 5.1 surround (både Dolby Digital og DTS)! Så da har bluray fortsatt mange lydspor? Trenger man HD-receiver da? Er det verdt å betale flere tusen for HD-surround? Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Fikk en PS3 40 GB til jul for 2-3 år siden. Den er dermed utenfor garantitiden, men er jo reklamasjon på den ennå. Problemet er at vifta går i 100 etter å ha stått på litt, var ikke slik før. Er jo garantert pga støv inne i maskina. Spørsmålet er dermed, dekker reklamasjonen sånt noe, eller skal jeg skru opp PS3´n, miste reklamasjonen og blåse det vekk selv? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Trykkluft eller støvsuger funker. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Det er støtte for begge deler ja. Og du bør helt klar gå for 5.1 DTS under menyen på filmene, mere trøkk:) Det vet jeg, men det var ikke det jeg lurte på! Jeg har brukt DTS og Dolby Digital i mange år nå, med dvd-spilleren min. Så kom bluray, med sine nye lydformater som Dolby Digital HD og DTS HD eller hva det nå heter. Men når jeg ser på Bluray med PS3 og en gammeldags receiver, får jeg likevel 5.1 surround (både Dolby Digital og DTS)! Så da har bluray fortsatt mange lydspor? Trenger man HD-receiver da? Er det verdt å betale flere tusen for HD-surround? Du må ha HD reciever ja som støtter DTS HD, dolby HD for å spille av disse formatene. Av det jeg har lest så merker man kun forskjell ved større anlegg, altså på skikkelig high end hjemmekino. Hvis du bare har noen billige høyttalere, eller kjører 2.1 som jeg gjør, merker du ikke så stor forskjell. Har sett avatar blu-ray uten og med HD, og jeg kan ikke høre stor forskjell (2.1). Endret 16. januar 2011 av Iceman22 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Du må ha HD reciever ja som støtter DTS HD, dolby HD for å spille av disse formatene. Av det jeg har lest så merker man kun forskjell ved større anlegg, altså på skikkelig high end hjemmekino. Hvis du bare har noen billige høyttalere, eller kjører 2.1 som jeg gjør, merker du ikke så stor forskjell. Har sett avatar blu-ray uten og med HD, og jeg kan ikke høre stor forskjell (2.1). Takk skal du ha, jeg venter heller et år eller to før jeg går til innkjøp av noe nytt. Når det gjelder høytalere så følte jeg engang at jeg hadde high-end, men når man ser hva som finnes der ute blir det meste redusert til billighøytalere eller middeklasse. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Fikk en PS3 40 GB til jul for 2-3 år siden. Den er dermed utenfor garantitiden, men er jo reklamasjon på den ennå. Problemet er at vifta går i 100 etter å ha stått på litt, var ikke slik før. Er jo garantert pga støv inne i maskina. Spørsmålet er dermed, dekker reklamasjonen sånt noe, eller skal jeg skru opp PS3´n, miste reklamasjonen og blåse det vekk selv? http://ps3fannoise.blogspot.com/ Lenke til kommentar
Sink Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Bruker atm ps3 som mediasenter, bare streamer film\musikk fra en stasjonær pc på nettverket. Et par ting jeg lurer på, hvordan kan jeg spille av hd matriale på youtube, og video fra f.eks nrk.no? Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Er det bare jeg som får kun lyd fra center høytaleren når jeg hører på music med PS3 som er tilkoblet til en reciever med HDMI? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Ser ut som Playstation forsvinner for godt, håper inderlig at LG ikke vinner den rettsaken i Nord Amerika. Da mister vi vår kjære Playstation, og da tror jeg ikke Ps4 kommer ut heller.. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Ser ut som Playstation forsvinner for godt, håper inderlig at LG ikke vinner den rettsaken i Nord Amerika. Da mister vi vår kjære Playstation, og da tror jeg ikke Ps4 kommer ut heller.. Kommer jo ikke til å miste PS3 som du skriver. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Ser ut som Playstation forsvinner for godt, håper inderlig at LG ikke vinner den rettsaken i Nord Amerika. Da mister vi vår kjære Playstation, og da tror jeg ikke Ps4 kommer ut heller.. Kommer jo ikke til å miste PS3 som du skriver. Hvis Sony taper rettsaken i Nord Amerika må de betale for hver og en av playstationene til LG. Da har det ett valg, starte nytt med sinnsykt liter penger i forhold, eller bare gi seg. Gir de seg forsvinner online og alt, og om to uker nå når playstationene er utsolgt i butikkene kommer det ikke flere inn på lager igjen. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 (endret) Er det problematisk å bruke flere PS3 i samme rom (5-6 meter avstand)? Jeg tenker på paring av trådløse kontrollere på riktig konsoll. Jeg skal forsøke å sette opp noe slikt om ikke så lenge, og er interessert i hva jeg kan forvente meg av utfordringer (har ikke boksene tilgjengelig her nå). Noen som har noen gode triks? Endret 22. mars 2011 av endrebjo Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Nei ikke i det hele tatt. Du må koble kontrollen til strøm ledningen for at den skal være connectet til en annen playstation. Det vil si at det kan stå 30 playstationer oppå hverandre uten problemer. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Så hvis jeg skal fordele 8 kontrollere på 2 bokser (turnering på gang ) må jeg enten få tak i 8 USB-kabler, eller bruke boksene i hvert sitt rom? Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Nei, du trenger bare en kabel. For at en kontroll i det hele tatt skal fungere med en PS3 så må den først kobles til med kabel slik at den kan registreres. Dermed kan du registrere fire kontroller til hver av de to spillmaskinene og bruke alt sammen i samme rom uten problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå