Kris Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Ja, det klarer den Jeg har HDMI til TVen, Optisk til Z-5500. Lenke til kommentar
joaksle Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Hei! Kjøpte meg PS3 i helga, sammen med GTAIV, samt at paps kjøpte Panasonic 50" og Pioneer hjemmekino. Er ekstremt fornøyd. Men... ett, to spørsmål.. går det an å koble til hjemmekino-annlegget/på hvilken måte? Og, hvordan kan jeg overføre film, musikk eller evt. spill til konsollen? Med forhånd takk Du kan bruke en minnepinne eller en harddisk for å overføre filmer, musikk og bilder over på PS3-en. Jeg regner med at det funker å bruke en optisk lyd-kabel for å koble den til hjemmekino-annlegget Jeg fikk til å koble til hjemmekino-annleggettil ps3'n.. brukte component kabelen som fulgte med. Men jeg prøvde også å koble til en ekstern harddisk til..det fungerte ikke.. tips? Lenke til kommentar
Kris Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Den må være formatert i FAT32. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Hei! Kjøpte meg PS3 i helga, sammen med GTAIV, samt at paps kjøpte Panasonic 50" og Pioneer hjemmekino. Er ekstremt fornøyd. Men... ett, to spørsmål.. går det an å koble til hjemmekino-annlegget/på hvilken måte? Og, hvordan kan jeg overføre film, musikk eller evt. spill til konsollen? Med forhånd takk Du kan bruke en minnepinne eller en harddisk for å overføre filmer, musikk og bilder over på PS3-en. Jeg regner med at det funker å bruke en optisk lyd-kabel for å koble den til hjemmekino-annlegget Jeg fikk til å koble til hjemmekino-annleggettil ps3'n.. brukte component kabelen som fulgte med. Men jeg prøvde også å koble til en ekstern harddisk til..det fungerte ikke.. tips? Har du fått med en component-kabel? Eller mener du composite? Som sagt tidligere, den må være i FAT32 Endret 3. desember 2008 av 2B'1 Lenke til kommentar
joaksle Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Hei! Kjøpte meg PS3 i helga, sammen med GTAIV, samt at paps kjøpte Panasonic 50" og Pioneer hjemmekino. Er ekstremt fornøyd. Men... ett, to spørsmål.. går det an å koble til hjemmekino-annlegget/på hvilken måte? Og, hvordan kan jeg overføre film, musikk eller evt. spill til konsollen? Med forhånd takk Du kan bruke en minnepinne eller en harddisk for å overføre filmer, musikk og bilder over på PS3-en. Jeg regner med at det funker å bruke en optisk lyd-kabel for å koble den til hjemmekino-annlegget Jeg fikk til å koble til hjemmekino-annleggettil ps3'n.. brukte component kabelen som fulgte med. Men jeg prøvde også å koble til en ekstern harddisk til..det fungerte ikke.. tips? Har du fått med en component-kabel? Eller mener du composite? Som sagt tidligere, den må være i FAT32 Jeg mente composite, ja Sånn rød-hvit-gul. Okey, så jeg må først formatere ekstern harddisk til FAT32 ;-) Men.. når jeg trykker "formater" på den eksterne harddisken jeg vil formatere, kommer det opp enten NTFS (standard), eller exFAT.. er det exFAT da? Endret 3. desember 2008 av joaksle Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Om du bruker Windows til å formatere en harddisk til FAT32, så får du visstnok kun formatert den til 32GB. Da må du evt. dele en stor harddisk opp i flere partisjoner. Det anbefales heller å bruke et program som heter CompuApps Swissknife til dette (søk på Google). Da kan du formatere harddisker opp til 2 terrabyte til FAT32. Men har du mye viktig på harddisken, så må du kopiere det til en annen harddisk eller til CD/DVD før du formaterer, for da blir selvsagt alt på disken slettet. Og en liten pekefinger til alle sammen: Ikke siter unødvendig. Siter kun det som er relevant for det du svarer på, og maks to ledd bakover. Lenke til kommentar
joaksle Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Om du bruker Windows til å formatere en harddisk til FAT32, så får du visstnok kun formatert den til 32GB. Da må du evt. dele en stor harddisk opp i flere partisjoner. Så hvis jeg laster ned det programmet, på Windows, så kan jeg formatere harddisken til FAT32, og få 400 GB som den egentlig er? *EDIT. Lasta ned programmet, og prøvde å formatere den harddisken jeg ville, om til FAT32, men det gikk ikke. Det skjedde ingenting når jeg trykte på Start... Endret 3. desember 2008 av joaksle Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Så hvis jeg laster ned det programmet, på Windows, så kan jeg formatere harddisken til FAT32, og få 400 GB som den egentlig er? Jepp Lasta ned programmet, og prøvde å formatere den harddisken jeg ville, om til FAT32, men det gikk ikke. Det skjedde ingenting når jeg trykte på Start... Du må først slette (delete) de partisjonene du har på disken. Dette gjøres også i samme program. Deretter kan du opprette en ny partisjon (gjerne hele disken) som du formaterer i FAT32. Helt nye, ubrukte harddisker er stort sett formatert i FAT32 når de kjøpes, rett og slett fordi det støttes av de fleste (alle?) operativsystemer som brukes i dag. Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Nye harddisker er stortsett ikke pertisjonert uten eksterne. Prøv programmet gpartet som er en gratis linux live cd får å partisjonere med. evt hjelp kan du finne med å søke på dinside, de har tisligere testet dette.. veldig enklet prog å bruke. Lenke til kommentar
joaksle Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Nye harddisker er stortsett ikke pertisjonert uten eksterne. Prøv programmet gpartet som er en gratis linux live cd får å partisjonere med. evt hjelp kan du finne med å søke på dinside, de har tisligere testet dette.. veldig enklet prog å bruke. Fungerer det til Windows? Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Det er en live cd som du booter... bruker ikke HD! Og så lenge du ikkje partisjonerer windows stasjonen til et ukjent filsystem så er det bare å reboote og alt er som før. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Ja, det klarer den Jeg har HDMI til TVen, Optisk til Z-5500. Takk takk. Lenke til kommentar
Taraldb Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Det har vist seg at den er av svært god kvalitet sammenlignet med prisen og har slått dedikerte spillere til over 10 000,- i diverse tester. Kilder??? og et spørsmål til: får jeg HD kvalitet ved bruk av component kabel? eller må jeg ha HDMI kabel? Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 HDMI! Blueray spillern til PS3 er en av de beste på markede i forhold til pris! Derimot skal den ikke være like god på DVD som ps2 som var en av de beste på dette og ps1 har nå i ettertid blitt krået som en High End spiller av CD. Har lest flere tester som har sagt dette! Lenke til kommentar
Taraldb Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 trenger da strengt tatt ikke bruke HDMI... kan da dog bruke HDMI fra ps3 til reciveren. forskjellen på component og HDMI er jo at HDMI er digital har lyd og er en kabel mens component er analog har tre kabler og ingen lyd. prosjektoren min har ikke HDMI, mens reciveren har HDMI. reciveren konverterer og gjør klart signalet og alt og sender til prosjektoren. Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Får å kunne få HD signal 720 eller 1080 må du bruke hdmi! hjelper ikke å bruke annen kabel til reciver da og den konvertere over.. får ikke den ekstra oppløsningen.. den kan ikke recivern lage. men JA den kan konverere slik at den kablen kan brukes men får da ikke HD oppløsning Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Ok folkens: Jeg tok med ps3en min til et søskenbarn i helga. Der spilte vi med hdmi(tror ikke det har noe å si). Nå er jeg hjemme, og vi har plasma uten hd. Bruker slik kabel med rød-gul-hvit(composite?), men klarer ikke å få kontakt mellom tven og ps3. Power er på, men får ikke ps3 på hverken AV 1, 2 eller 3. Er endel røde-gule-hvite å sette dem inn i, men står ikke noe "video in" osv rundt dem. Tips? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 En kompis veksler mellom hdmi på en tv, og compositt på en annen (gammel) tv, og har også hatt det problemet. Han måtte stille inn PS3-en til å bruke compositt etter han brukte hdmi, _før_ han kobla til ps3-en til den andre tven- Lenke til kommentar
Kris Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Hold inne av/på knappen på forsiden av PS3'n i fem sek, det fikser det Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Hold inne av/på knappen på forsiden av PS3'n i fem sek, det fikser det Gjorde som du sa, og hørte ett pip, men etter å ha sirkulert gjennom AV 1,2 og 3 finner jeg den forstsatt ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå