Inc Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Topic sier det meste. Har en drøsss med filer som ligger i en undermappe, jeg vil flyttet de ett til to steg opp i hirakiet. Det funker greit å gjøre manuelt på en eller to mapper, men jeg skulle gjort dettte på velding manger mapper. Som f.eks denne-- -mappe-mappe-mappe med innhold- gjort om til -mappe-innhold- Ja, jeg fant ikke noen bedre måte å forklare det på, men har windows verktøy eller annet program for denne jobben? Endret 7. oktober 2007 av regga Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Hva med Cut og paste? Eller på norsk så blir det vel klipp ut og lim inn? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Hva med Cut og paste? Eller på norsk så blir det vel klipp ut og lim inn? 9654151[/snapback] Jau, men dette er veldig mange mapper som det skal gjøres med, vi snakker flere tusen..... Endret 7. oktober 2007 av regga Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Åja, vis du er villig til å vente en god stund så kan du bare merke alt (CTRL + A) også cut og paste Lenke til kommentar
Inc Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 det er ikke de filene som er i undermappen som skal flytte som tar lang tid, det er det at det finnes så mange tusen slike mapper med alt for mange undermapper i som jeg vil ordne opp i. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Ok, da vet jeg nok ikke. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Høyreklikk på den overordnede mappen -> Søk... -> Søk etter alle filer. Merk alle filene, klipp de ut og lim inn der de skal være. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Høyreklikk på den overordnede mappen -> Søk... -> Søk etter alle filer. Merk alle filene, klipp de ut og lim inn der de skal være. 9654336[/snapback] Det var ett steg nærmere en enklere løsning. Blir fortsatt mye arbeid med tanke på alle de hovedmappene det gjelder. Skulle ønske det var bare var å oppgi visse parametere som f.eks max 1 undermappe og klikke ok, så ville alle undermapper pr hovedmappe bli slette og innhold flyttte opp i systemet Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Da har du ihvertfall lært at alle slike mapper bør plasseres under samme hovedmappe, det gjør livet enklere for deg selv Lenke til kommentar
Inc Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Enig der. Men så har jeg flere brukere på servren og de har ikke samme forståelsen for orden i systemet. Dette problemer er mest utbrett i bildeavdelingen. Har en samboer som er superflink til å ta bilder men bare pøser de inn i første og beste mappe Slik blir der bare rot av Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Jotakk, det problemet kjenner vi godt igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå