Gå til innhold

Samsung 24" LCD Syncmaster 245B og dataspill

gotdotnet

Anbefalte innlegg

Hei :thumbup:

Jeg vurderer å kjøpe meg en flatskjerm. Så jeg fant denne på komplett.no: Samsung 24" LCD Syncmaster 245B

Jeg spiller en del spill som BF2 og Novalogic Joint Operations :blush: , så jeg ønsker at skjermen skal fungere bra under slike forhold.

Skjermen skal vist tåle en oppløsning på 1920 x 1200, men hva med den vertikale oppløsninga ved slik oppløsning? Har lest et sted at den var bare er på 60Hz, er ikke det dårlig? Burde ikke den vertikale oppdateringa være på ca 85Hz? :hmm:

Noen som har erfaring med denne skjermen? hva synes dere om denne skjermen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei  :thumbup:

Jeg vurderer å kjøpe meg en flatskjerm. Så jeg fant denne på komplett.no: Samsung 24" LCD Syncmaster 245B

Jeg spiller en del spill som BF2 og Novalogic Joint Operations  :blush: , så jeg ønsker at skjermen skal fungere bra under slike forhold.

Skjermen skal vist tåle en oppløsning på 1920 x 1200, men hva med den vertikale oppløsninga ved slik oppløsning? Har lest et sted at den var bare er på 60Hz, er ikke det dårlig? Burde ikke den vertikale oppdateringa være på ca 85Hz?  :hmm:

Noen som har erfaring med denne skjermen? hva synes dere om denne skjermen?

9654034[/snapback]

En LCD er omtrent like mye dårligere enn CRT i spill og film som den er bedre i desktop bruk. Det er skummelt deprimerende å gå fra en stor og god CRT og 85-100hz til en LCD på 60hz i spill hvor du ikke kan sette maxfps nærmere hz på LCD skjermen, da med tanke på tearing ved vsync off. Glem tanken om å slå på vsync, delayen på musen blir da så stor at det føles grusomt ut. Mangelen på evnen til å vise godt sortnivå er også med på å gjøre LCD lang dårligere enn CRT i gaming.

Ghostingen/motionblurring er et kapittel for seg, og selv om jeg synes den er plagsom, er det nok av folk som ikke plages av det, men det trengs uansett mye tid til tillvenning.

Har selv 245B, og har testet denne opp mot den "beste LCD gameren", Samsung 226BW med 2ms GTG. Sånn rent billedmessig syntes jeg 245B var bedre. Innsynsvinkelen vertikalt syntes jeg er for dårlig, den var ikke bra på 226BW heller, men syntes mest på 245B pga. størrelsen.

I spill så er 245B helt på høyde med 226BW, men pga. størrelsen er nok ghostingen noe lettere å se. Input delay er minimal eller ikke eksisterende på begge.

Om du absolutt skal ha deg en LCD til gaming, er nok 245B blant de aller beste. Mange negative sider er det allikevel på gaming/film siden, men det er jo varemerket til LCD.

Det er nok mange LCD skjermer som slår denne på sortnivå og innsynsvinkel, men de er dessverre så mye dyrere, og ofte ikke like egnet til spill selv om noen også duger til dette.

Driter du penger, gå for en med et annet panel og 6ms responstid. Spiller pengene en vesentlig rolle, som det vanligvis gjør for de fleste, er denne et meget godt valg til rett over fire tusen.

PS: Husk at denne skjermen har 1920x1200 oppløsning, og til BF2 o.l. vil endel eldre/rimelige skjermkort være lite egnet da de ikke er raske nok........

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...