WaterMarked Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Som sikkert de fleste pc-interesserte vet så finees det et merke som heter alienware som selger kraftige PC-er til gamerer osv. Jeg har lenge tenkt på om å prøve å starte en nettbutikk\firma som gjør det samme.. Altså, kraftige PC-er som ''skal'' være kjent for kvalitet og et merkevare som kun konsentrerer seg om gamerer og andre lignende brukergrupper som trenger kraftige PC-er. Tror dere at det er noe som kunne gått? Jeg har enda til gode å se en norsk nettbutikker og lignende som lager ferdige PC-er som kan måles opp til alienware, eller nesten den jeg sitter å skriver med. Jeg ønsker ikke at dere skal gå inn på hvordan dette med imort av deler osv for å bygge opp slike PC-er. Det jeg er MEGET interessert i er følgende. Tror du det er et market for dette i norge? Viss man ser vekk ifra komplett sine ''gamer'' PC-er osv. Tror dere at det hadde solgt viss jeg har en rimelig importør. Hvor viktig er valgfrihet? Jeg har så mange spørsmål at jeg sier det enkelt. Hva hadde du ønsket deg viss det hadde vært et slikt norsk firma? Jeg vil vite alt! Tusen takk for alle innspill! Jeg må avslutte nå, håper dere har mange innspill. Lenke til kommentar
DarkSheer Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Dette er et veldig presset marked. Du har mange store å gå imot. Man må vel importere et stort volum for å kunne ha lignende priser ? Uansett, et Alienware-aktig pc-merke vil nok selge. Det er mange gamere i Norge. Men de som har råd til veldige kraftige bærbare er vel kanskje de litt mer etablerte "voksne" gamerne ? Har du tenkt å lage ditt eget varemerke ? Altså din egen logo på en type bærbar / stasjonær ? Det som er viktig for en kjøper er å kunne skreddersy. Noe lignende Dell sin side, hvor du velger modell og så kan du skreddersy harddisk,minne osv. Men også ferdige optimaliserte gaming PC-er for de som ikke kan så mye data foruten å spille..... Alienware ble vel kjøpt av Dell....for nesten håpe de ikke lanserer en norsk nettside.... DarkSheer Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 du kan ikke gjøre akkurat det samme som alienware av en enkel grunn. Den plassen er tatt i markedet, de har bygget seg opp ett godt rykte og relasjoner, og blir da veldig vanskelig å konkurere med. Du bør finne en plass som ikke er tatt, f.eks veldig bra gamer-laptopper eller lignende. men når det gjelder hva jeg ønsker er valgfrihet viktig. helst mulighet til å sette opp egenvalgte komponenter, evt fra en liste som du har. f.eks jeg "krever" at pc`n har Asus hovedkort. du bør gi mulighet for kjøper å bygge selv, så klart noe billigere enn at du bygger for deg. hva med en mulighet for å kjøpe en super-stille kraftig gamer-pc, som passer godt inn i stua(tror dette kan bli populært) Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Tror dere at det er noe som kunne gått? Helt personlig: Nei. Markedet er alt for "dekket" allerede. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg personlig ville mene at det er et marked for kraftige, ferdigbygde gamer-PC-er med gode valgmuligheter(f.eks. velge vannkjøling, gode kabinetter, god hardware som fungerer optimalt sammen osv). Men de som allerede selger dette konsentrerer seg som regel kun om det ypperste av det ypperste, og ikke mest bang for the buck eller valgfrihet. Så hvis du kunne slå dette sammen med en konkurransedyktig pris(Alienware er dyyyyyrt) så ville nok jeg som potensiell kunde vært fornøyd ihvertfall. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Som flere påpeker er nisjene allerede besatt av etablerte aktører. Det er fortsatt mange muligheter til å finne side-nisjer som er ledige. F.esk. Alienware lever på at de også har egne kabinetter som ser fete ut. Ettersom folk er lei av å ha private støybokser på nivå med jetmotorer i stua, er det et fortsatt udekket marked for virkelig gode kabinetter. Jeg ser enkelte er villige til å hoste opp kr. 3000 for et godt kabinett som er greit platearbeid med litt ekstra tanker bak. Der har du jo en mulighet. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Har ikke tenkt så mye over det. Men jeg tenker f.eks på stilrene PC-er som er kraftige, gode komponenter god kjøling ''f.eks vannkjøling'' eller andre kvalitetsproduter. Kabinet har jeg ikke tenkt så mye på, men f.eks men lian li er jo kjent for kvalitet. Problemet med å starte en slik ''bedrift'' er at jeg må finne en impotør osv for å muliggjøre det. Men som sagt, det er bae noe jeg har hatt litt i bakhode siden jeg ha enda til gode å se en nosk aktør som lager high end PC-er som kan bli kjent for kvalitet og kraft, viss dere forstår hva jeg mener... Men som sagt, det er bare noe jeg har tenkt litt på, og viss jeg skal pøve meg så må jeg finne ut mer om hvordan jeg får tak i deler osv. Og ikke minst så må vil eg hels finne ut at det er et maked for dette. Finnes det noen norske aktører som kan måle seg med alien ware? Men det jeg bør vite eller få undersøke om det er et marked for dette, noe som jeg tror siden jeg ikke har funnet noen som selger high end PC-er, både bærbae eller skikkelige stasjonere. Viss dere forstår hva jeg mener... Men for del, det er bare noe jeg tenkte på litt en gang, og det er ikkje någe eg kommer t å prøve meg på for øyeblikket... Endret 17. oktober 2007 av The_Free_Man Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Dersom du satser på egne kabinetter, er det vel mer spørsmål om å gå sammen med en som er god på CAD, designe noe du mener er kabinettet verden har ventet på (mange omtaler på HW.no gjør det helt klart at det er langt igjen til det perfekte), kjøre noen prototyper i Norge og deretter starte produksjon i serier. Enkelt er det ikke, men det er det aldri når det gjelder oppstart. Det finnes en god del bøker om å starte opp egne selskap med gode råd om hva som skal til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå