Gå til innhold

MS svarer på PS3-priskutt (offisielt 2.november i Norge)

kilik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikkert mulig å spille en del onlinespill uten, men du bør ha harddisk hvis du tenker på onlinespill ja. Patcher, demoer, betaversjoner, RPG-er etc. vil kreve diskplass.

Arcade-versjonen virker å være rettet mot de som ikke bryr seg om online.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Sikkert mulig å spille en del onlinespill uten, men du bør ha harddisk hvis du tenker på onlinespill ja. Patcher, demoer, betaversjoner, RPG-er etc. vil kreve diskplass.

Arcade-versjonen virker å være rettet mot de som ikke bryr seg om online.

De som ikke bryr seg om å laste ned ting er vel mer riktig. Å spille online går akkurat like bra med et minnekort som harddisk.

Lenke til kommentar
Må si meg enig med Bear^ her at det er tullete av Sony å fjerne bakoverkompatibilitet på PS3 40GB. Spesiellt siden det kun er en software-emulering av PS2, så selve maskina blir ikke noe billigere å produsere av den grunn.

Det satt visstnok fortsatt igjen deler av PS2-hardwaren i den europeiske 60GB-utgaven, så litt penger sparer de nok. Dette står nevnt underveis i denne tråden. :)

Har forøvrig mer eller mindre bestemt meg for å kjøpe 360 nå, så et priskutt vil jo passe helt perfekt. Er dog litt usikker på hvilken variant jeg skal velge i blant "jungelen" av 360-modeller, men det finner jeg nok ut av.

Lenke til kommentar

Arcade-konsollen er nå mottatt i en del amerikanske butikker:

5741-xbox360arcadeshop.jpg

6302_xbox360arcadegallery12.jpg

Prisen er $279, ca. 1490 kroner. Den har HDMI-utgang, men kommer ikke med HDMI-kabel.

MS har ikke bekreftet en dato ennå, men sikkert like rundt hjørnet ettersom de allerede har begynt å sende den ut.

Lenke til kommentar
Idiotisk at det ikke følger med kabel. Har selv Halo-versjonen (som jeg kjøpte på grunn av HDMI-utgangen), og får ikke brukt den fordi det optiske adapteret ikke følger med. Det selges ikke engang løst her i europa. Jævlig bra Microsoft.

Du får kjøpt det sammen med den offisielle HDMI kabelen. Så det på Spaceworld senest på lørdag

Lenke til kommentar
Må si meg enig med Bear^ her at det er tullete av Sony å fjerne bakoverkompatibilitet på PS3 40GB. Spesiellt siden det kun er en software-emulering av PS2, så selve maskina blir ikke noe billigere å produsere av den grunn.

PS3ens hovedkort inneholdt deler av PS2ens maskinvare (Graphics Synthesizer, eller hva enn det het, så vidt jeg husker), så PS3ens BC var ikke utelukkende basert på software-emulering. Dette fjernet Sony på 40 GBens hovedkort fordi det ble billigere å produsere dem da, noe som igjen fører til at de kan selge maskinen billigere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...