Space_Shoot Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Er det noe framtid i Socket A? Skal snart kjøpe epox hovedkortet som de har på databutikken.com/no til 1046 kr. Men er den kompaible med de nye sledgehammer og clahammer prossessorene til amd, slik at jeg kan oppgradere til det om en stund? Hvilke prossessor vil du anbefale til meg. Har 2 alternativer. 1) 800 duron og så til sledgehammer eller clahammer når det kommer. 2) Xp 1600 nå direkte. Lenke til kommentar
-JKJ- Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 har ikke peiling på dette men er ikke hammerprossesorene 64bits? kan man bruke de på vanlige hovedkort eller trenger man nytt hovedkort for det? Dersom det er tilfelle vil jeg anbefale xp1600+ Men jeg har ikke peiling Lenke til kommentar
Journeyer Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Hammer serien er 64bits og beregnet for kraftige multiprosessor platformer, med andre ord ikke påtenkt den "gjennomsnittlige hjemmebruker." Lenke til kommentar
-JKJ- Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Greit nok, men kan man kjøre 64bits på f.eks EPoX 8KHa+?? Lenke til kommentar
thoering Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Sledgehammer skal kunne samkjøres opptil 8 stk, spesielt egnet for kraftige servere. Clawhammer kan kjøres en eller 2 sammen. Clawhammer vil nok etterhvert komme til privatmarkedet, dersom etterspørselen er der. Ser slik ut om du sjekker AMD´s fremtidsplaner... Forøvrig så kommer både Thoroughbred (0.13micron) og Barton (0.13 SOI) før den tid. Thoroughbred-kjernen vil fortsatt selges som athlonxp, og vil nok passe på nåværende socket-a hovedkort. Dette kan godt hende gjelder Barton også. Clawhammer har jeg derimot mine tvil om!!, siden de har ny arkitektur, (32/64-bits). mvh Espen Thøring Lenke til kommentar
thoering Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Hammer prosessorene takler både 32 og 64 bits prosessering. Intels alternativ er "ren" 64-bits arkitektur, og takler derfor 32-bits applikasjoner VELDIG dårlig. Men alt dette er jo under utvikling ennå... Lenke til kommentar
Space_Shoot Skrevet 4. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2002 Da tror jeg at jeg skal kjøpe 800 mhz duron og overklokke den kraftig, mens jeg venter på Thoroughbred og deretter oppgradere til den. Er ikke det en god ide? Når kommer Thoroughbred, er ikke det i mars engang? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå