tepe2 Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Bor i Nord-Norge. Har kabel-tv (Canal Digital m/CanalPlus-kanalene) Er interessert i fotball - Premier League, FA-Cupen, Liga-Cupen og Champions League. Problem: TV3 har nå begynt å tulle med å sende onsdagskampene i CL på en av Viasat-kanalene. M.a.o. jeg trenger Viasat. Kan visstnok ikke få dette gjennom Canal Digital. Er heller ikke sikker på om jeg får inn parabol p.g.a beliggenhet. Jeg vil ha tilgang til "alt", så hva gjør jeg? Hva er alternativene? En "gammel kjenning" snakket om Dreambox. Hva er det? (Skjønner at det er en slags dekoder). Hvordan fungerer det? Har hørt at man kan gå i lag flere stykker og "spleise" på abonnement, og dele over bredbånd, men at alle må ha kabel-tv. Skal også få en forretning til å måle om jeg får inn parabol. Men hva da? Må jeg ha både kabel-tv og parabol for å kunne se all fotballen? Blir jo h.....es dyrt. Og til slutt: Hva skjer når også vi her nord får de nye tv-signalene? Evig takknemlig for litt info Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Viasat4 skal være tilgjengelig i Canal Digitals kabelnett. http://www.canaldigital.no/templates/gener...e____22854.aspx Canal Digital skal sende Viasat4 der ZTV ble sendt tidligere (sannsynligvis kun digitalt). Andre alternativer er f.eks. Viasat. Til det behøver du et abbonement ,godkjent mottager og kort fra Viasat. Når bakkenettet er utbygd der du bor så vil du sannsynligvis kunne velge mellom RiksTV ,Viasat & CD digital kabel for å motta Viasat4. Alle kanalene i det digitale bakkenettet vil være riksdekkende innen 2009. Fordelen til RiksTV (og evt. CD kabel) er at alle de Norske kanalene er i samme pakke men prisen er så og si den samme som CD localpakke og Viasat start til sammen via satellitt. Endret 7. oktober 2007 av Afseth Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Har slettet en totalt unødvendig quote. Hold de til et minimum; Quote kun det du svarer på, og maks to ledd bakover. Er du første person som svarer i en tråd, er det aldri nødvendig å quote hele innlegget. Svarer man på noe spesifikt i første innlegg, quoter man kun det man svarer på. Lenke til kommentar
LordChosen Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Hei, Her i norge har vi tre forskjellige nett, der de tre netta er Alpha/Bravo/Charlie. Alpha nettene er det eneste av disse tre som klarer å vise kanalen Viasat 4. Det vil si at de som tilhører ett Bravo eller Charlie nett ikke vil kunne få inn denne kanalen. Viasat har som sagt da bestemt seg for å flytte noen av CL kampene samt bortekampene til landslaget fra Tv3 til Viasat 4. Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Takke for svar Vært litt opptatt og burde kanskje ventet litt med denne tråden. Skal sjekke nærmere om Canal Digital virkelig skal sende Viasat 4. Andre alternativer er f.eks. Viasat. Til det behøver du et abbonement ,godkjent mottager og kort fra Viasat. Må vel ha parabol da? Dersom jeg får inn parabol kan jeg vel abonnere på både Canal Plus og Viasatkanalene? Her i norge har vi tre forskjellige nett, der de tre netta er Alpha/Bravo/Charlie. Aner ikke hva jeg har. Men hva med denne dreamboxen da, kan den være løsninga på "alt"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå