Diplom Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Hmm. eg har nettopp kjøpt meg Canon 400D/ 18- 55mm) Pappa er eit lite fotofan han også så eg låner ofte zoom objektivet hans (75 - 300mm).. Når eg tar med hans objektiv syns eg bildene blir bra, men det trur eg er på grunn av skarpt objekt og uklar bakgrunn Ivertfall.. Når eg tar med mitt objektiv ( 18 - 55mm) synast eg bildene blir dårleg.. Er det fordi eg er ein elendig fotograf eller er det objektivet ? Er det noen andre objektiv som er bedre.. Tenkte kanskje eg skulle kjøpe eit nytt ett Synspunkt? Erfaring? Noen svar .. Plizz?? Endret 7. oktober 2007 av Diplom Lenke til kommentar
Patience Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Diplom Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Sorry.. Ny her.. Visste ikkje noko om regler i forum osv. . + fant ikkje ein annen kategori som var bedre å skrive under. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Det du her snakker om er altså dybdeskarphet. Skal du ha liten dybdeskarphet må du ha stor blender (lav blender verdi) Les litt her på forumet evt undersøk i manualen til kamer om hvordan du styrer blender å lukkertid på kamera ditt. Laveste blender på kit objektivet ditt er 3.5, noe som skal kunne gi noe av den effekten du er på jakt etter. Hvis ikke kan du lete hos faren din etter objektiver med større blender åpning enn dette (lavere tall da altså) Lenke til kommentar
bengh Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Les deg gjennom artiklene på Digit.no, så får du en bra basis å bygge videre på. Kanskje du kan lære fatter'n et par triks http://www.digit.no/Firma/digitas.htm Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Trådstarter har lest melding fra moderator om å endre emnetittel, men har ikke fulgt anmodningen. Tråden stenges derfor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg