Gå til innhold

anomie - nytt design pa min side

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fontene er helt feil på monitoren min. Altfor fete.

Hva betyr dette i CSS-en:

font-family: "Lucida Grande", Lucida, Verdana;

Dette er kun Microsoft-fonter. Bruk noe mer standard, kanskje?

TIPS: Prøv forskjellige nett-lesere og operativ-systemer selv når du tester ut web-sidene dine. Når alt tilsynelatende ser likt ut, publiser det!

Lenke til kommentar

- Kjeeeedelig

- Mønsteret i bakgrunnen får det til å se ut som om det er noe galt med skjermen min

- Rar header

– Bruk god tid. Aldri legg ut noe du har gjort på en time, for det er ikke godt nok. Skal du bli en god designer må du lære deg å bruke tid på triksing og miksing med forskjellige løsninger. Har du brukt en time på et design, vil det som oftest se uferdig ut, og det vil være marginalt med ting å gi kritikk på. Bruker du derimot god tid, og lager designet ferdig, så vil det være mange ting man kan kommentere, og du kan bruke kritikken du får konstruktivt for å finpusse designet ditt.
Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar

Tror du trenger å tenke litt nytt. Du har "låst" deg på en ting. For å komme med min mening så var det første forslaget ditt det beste hittil. Men det er ikke ensbetydende med at det var perfekt. For hver gang du har laget noe nytt i denne tråden føler jeg at du gjør det bare enda dårligere. 

F.eks den bakgrunnen du har nå er veldig forstyrrende og gjør lesing av tekst utrolig vanskelig. Slike linjer er aldri ment å ha som en bakgrunn til tekst. Du kan gjøre 2 ting her nå. Fjern bakgrunnsbildet. Eller du kan legge til en background-color på teksten. Føler også forsåvidt at siden blir veldig presset opp mot venstre hjørne. Ellers er jeg enig med Lokaltog.

Lenke til kommentar
Tror du trenger å tenke litt nytt. Du har "låst" deg på en ting. For å komme med min mening så var det første forslaget ditt det beste hittil. Men det er ikke ensbetydende med at det var perfekt. For hver gang du har laget noe nytt i denne tråden føler jeg at du gjør det bare enda dårligere. 

F.eks den bakgrunnen du har nå er veldig forstyrrende og gjør lesing av tekst utrolig vanskelig. Slike linjer er aldri ment å ha som en bakgrunn til tekst. Du kan gjøre 2 ting her nå. Fjern bakgrunnsbildet. Eller du kan legge til en background-color på teksten. Føler også forsåvidt at siden blir veldig presset opp mot venstre hjørne. Ellers er jeg enig med Lokaltog.

Stygt  å si det men jeg kan svare det samme igjen. I tillegg til det jeg sa over så har du fått en grusom bakgrunn. Den har ikke noe der å gjøre. 

Lenke til kommentar
(...) Designene her føler jeg i stor grad er utført på timen, og endringene kommer haglende hvert kvarter.

Det er rett og slett ikke noe særlig å gi kritikk på i designet til trådstarter, og definitivt ikke utover det som er gitt i denne tråden allerede. Var det meg, så ville jeg satt meg ned og surfet etter inspirasjon, laget to-tre forskjellige skisser til et design, sovet på det et par netter og sett på det igjen. Deretter ville jeg plukket ut de gode elementene fra skissene og kombinert dem i et nytt design. Sovet på det igjen, satt meg ned og endret på det jeg mente ikke så bra ut, og så lagt det fra meg igjen en dag eller to. Deretter ville jeg finpusset det, prøvd ut effekter og fikset pixelfeil slik at alt så ferdig ut, og først da lagt det ut for kritikk.

(...)

Konklusjonen? Gjør en god jobb på forhånd, så får du god kritikk etterpå. Gjør en dårlig jobb, og du vil få høre det (og ikke noe særlig mer).

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar
Men du kan ikke domme en side etter hvor mye arbeid det er lagt i den.

Til dere andre: da blir det bare a begynne pa nytt design da ;)

Problemet ditt er at du ikke bruker nok tid på designene dine, og du har definitivt ikke kunnskapene som skal til for å lage pene design uten å legge mye arbeid i det. Derfor bør du bruke mer tid neste gang, så det ikke ser så tomt og uferdig ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...