Mathiasman Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Hallo. Har planer om ny PC. Budsjettet er på ca 6-7 000 kroner. Det er for det jeg skal ha uansett. Det andre blir nok kjøpt når jeg får penger til det, behov kan man vel egentlig si. Formålet med PC-en er å spille, mediacenter, skrivebord og surfing, kort og godt alt. Hva jeg skal ha: Asus P5N-E SLI Gainward GeForce 8800 GTS 320 MB Intel Core 2 Duo E6850 (Alt. 1) Intel Core 2 Quad Q6600 (Alt. 2) OCZ DDR2 PC2-6400 Platinum XTC Dual Channel 2GB (2x1024MB) KIT (x2) Hva jeg eventuelt kommer til å kjøpe: OCZ StealthXStream 600 Watt (Alt. 1) Chill Innovation CP-520A4 (Alt. 2) Samsung SpinPoint T166 500GB S-ATA Samsung SyncMaster 225BW Intel PRO/1000 PT Desktop Adapter Samsung SH-S203N/BEBN Hva jeg allerede har: Lian Li PC-7 (Byttes ikke ut) Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA (Byttes ikke ut) Samsung SpinPoint T166 500GB S-ATA (Byttes ikke ut) Hiper HPU-4B580 Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic (Byttes ikke ut) Zalman CNPS9500LED Skjerm, mus, tastatur, headsett o.l. er irrelevant. Da spør jeg: 1. AMD eller Intel? Hva er best for tiden? Hva er best om en og tre måneder? Burde jeg vente på grunn av at AMD eller Intel kommer med noe helt sykt det er grunn for å vente på? 2. Er nettverkskort greit å ha? Det koster ikke allverden. Men gir det merkbar bedre fart? 3. Er det mye forskjell i strømforsyningene? Jeg synes Hiper-en støyer veldig, noe som er ganske irriterende. Er noen av de andre bedre enn den jeg har? Hvilken er best? Kunne tatt med MIST i betraktningen også, eller hva? Kom med tips og innspill! 4. Er det bra minne? Kunne jeg byttet ut minnet i noe bedre til ca samme pris? Jeg kommer til nok til å kjøre en del programmer samtidig. Eksempelvis Firefox, MSN, Windows Media Player, Outlook, Vista osv. Er det da så greit med 4 gb minne at det er like greit om jeg kommer innenfor budsjetet uansett? 5. Hvilken burde jeg velge her da? Er prosessorne overklokkingsvennlig? Snakker ikke om noe a la Opteron. Men at det gå ann å få litt utav det med ikke så alt for mye vifter og styr. Passer den viften jeg har med de to prosessorene jeg har valgt? 6. Er ny DVD-greit å ha? Jeg har jo ikke DVD-brenner da. Bare DVD med CD-brenner. Isåfall, hvilken type? Ikke dyrere enn denne da. Redigerte noen små feil og la til noe. Takk! Endret 7. oktober 2007 av Mathias89 Lenke til kommentar
schoolbus1337 Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 jeg vet ikke så mye, men jeg hadde gått for en Q6600 isteden for E6850.... alle fremtidige spill vil ha støtte for quad core regner jeg med og da er den bedre. jeg har selv E6600 med 2gb ram, 8800gts og p5n e-sli. 2 hardisker, nesten samme system som deg, og det funker kjempefint med en chieftec 560w. ingen tegn til problemer, selv overklokket til 3,2ghz. Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Kult. Hvilket operativsystem bruker du? Vista? Isåfall, hvordan er det sammen med spill? Fungerer det glatt med to gb minne? Lenke til kommentar
schoolbus1337 Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Kult. Hvilket operativsystem bruker du? Vista? Isåfall, hvordan er det sammen med spill? Fungerer det glatt med to gb minne? 9653647[/snapback] har xp.. spiller bioshock med alt på high, går som en drøm. hf2 går med ca 200-300fps 1280x1024 alt på high. world in conflict har tendenser til lagg. vet ikke om det er skjermkortet eller cpun min... supreme commander går drit bra det også. Lenke til kommentar
schoolbus1337 Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 forresten denne psu'n er vissnok helt fantastisk. et klart valg for meg ihvertfall, kanskje en smule overkill. du kan isåfall gå for min psu, som jeg er knallfornøyd med. Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Høres bra ut Tror jeg går for dette da! Noe jeg dog vil ha svar på er om jeg bør vente en stund for å vente på noe kommende. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 det kommr alltid noe nytt og bedre, så en eller annen gang må du kjøpe, ikke tenke på om det kommer nyere Lenke til kommentar
schoolbus1337 Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 det kommr alltid noe nytt og bedre, så en eller annen gang må du kjøpe, ikke tenke på om det kommer nyere 9653711[/snapback] det går an å time'e det litt da? sånn som jeg kjøpte rett etter cpu priskuttet i mars. Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Ja, sant det. Men man kjøpte ikke socket 939 dagen før AM2 kom. Hvis du skjønner hvor jeg vil hen. Er jo relativt stor forskjell på hva man har tilgjengelig med AM2 kontra socket 939. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Hovedekort dette er bedere med quad enn p5n-e-sli. Klokker på linje med high en p-35 kort. https://prisguiden.no/product.php?productId=74583 Strømforsyning. Når jonny guru gir 9.5 er det veldig bra. Liker ocz og,men tror denne er en del bedere. http://www.jonnyguru.com/review_details.php?id=135 https://prisguiden.no/product.php?productId=78354 Minne dette er billig. Gjør greit 800mzh [email protected] https://prisguiden.no/product.php?product_id=80574 Jeg ville kjør dette runt 3.2ghz med q6600 24/7 Kjører da 9x360=3.24ghz Minnet holder fint 1:1 opp til 3.6ghz før du må over 800mzh Kjøler ja denne greier dette fint. https://prisguiden.no/product.php?productId=76529 Dette gir mye ytelse for denne prisen. Overklokk ja det må du jo Endret 7. oktober 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå